Wydział realizuje zadania:
|
|
|
1.
|
W zakresie spraw kadrowych:
|
|
1)
|
prowadzenie spraw osobowych pracowników urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych i szkół prowadzonych przez gminę,
|
|
2)
|
organizowanie konkursów na stanowiska kierownicze,
|
|
3)
|
prowadzenie spraw rentowych i emerytalnych pracowników jak w ppkt 1,
|
|
4)
|
prowadzenie spraw związanych z dyscypliną pracy,
|
|
5)
|
organizowanie szkoleń pracowniczych,
|
|
6)
|
współpraca z referatem finansowym w sprawach wynagrodzeń pracowniczych oraz etatyzacji urzędu i projektów organizacyjnych w szkołach,
|
|
7)
|
ewidencja urlopów wypoczynkowych,
|
|
8)
|
prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem środkami funduszu świadczeń socjalnych.
|
|
|
|
2.
|
W zakresie obsługi organów gminy:
|
|
1)
|
przygotowywanie i doręczanie radnym kompletu materiałów na sesję rady, tj. zawiadomień o terminie, porządku obrad, projektów uchwał i niezbędnych materiałów pomocniczych,
|
|
2)
|
współudział w przygotowywaniu uchwał rady i zarządu oraz załączników,
|
|
3)
|
protokołowanie sesji, sporządzanie protokołu i udostępnienie go do wglądu radnym,
|
|
4)
|
prowadzenie rejestru uchwał, postanowień i protokołów sesji rady,
|
|
5)
|
ogłaszanie w wojewódzkim dzienniku urzędowym aktów prawa miejscowego,
|
|
6)
|
odbieranie od radnych, pisemnych interpelacji nadawanie im biegu, włącznie z doręczeniem odpowiedzi,
|
|
7)
|
organizowanie współpracy pomiędzy radą gminy, a radami sołeckimi,
|
|
8)
|
gromadzenie dokumentacji rad sołeckich, nadawanie biegu uchwałom podjętym przez te rady,
|
|
9)
|
organizowanie obiegu informacji między radnymi, a radami sołeckimi,
|
|
10)
|
na wniosek przewodniczących komisji zawiadamianie członków komisji o terminach i tematyce posiedzeń,
|
|
11)
|
przygotowanie strony technicznej posiedzeń komisji rady,
|
|
12)
|
kierowanie projektów uchwał rady do zaopiniowania przez komisje rady,
|
|
13)
|
sporządzanie protokołów z posiedzeń komisji rady gminy,
|
|
14)
|
przekazywanie burmistrzowi wniosków z posiedzeń komisji rady gminy,
|
|
15)
|
przedstawienie przewodniczącemu rady protokołów z posiedzeń komisji rady gminy i nadanie biegu wnioskom i postulatom,
|
|
16)
|
gromadzenie dokumentacji z działalności poszczególnych komisji,
|
|
17)
|
obsługa kancelaryjna działalności przewodniczącego rady gminy,
|
|
18)
|
prowadzenie rejestru i dokumentacji skarg rozpatrywanych przez radę,
|
|
19)
|
prowadzenie spraw związanych z wyborami: prezydenckimi, parlamentarnymi, samorządowymi, referendum, wyborów jednostek pomocniczych gminy (rady sołeckie, sołtysi) i ławników sądowych,
|
|
20)
|
gromadzenie odpowiedniej dokumentacji w zakresie wyborów, referendów,
|
|
21)
|
obsługa kancelaryjna burmistrza w tym:
|
|
|
a)
|
kompletowanie materiałów przedkładanych do decyzji burmistrza,
|
|
|
b)
|
weryfikacja pod względem formalno – prawnym przedłożonych materiałów,
|
|
|
c)
|
sporządzanie protokołów z posiedzeń burmistrza,
|
|
|
d)
|
kierowanie projektów zarządzeń burmistrza,
|
|
|
e)
|
prowadzenie rejestru zarządzeń,
|
|
|
f)
|
przekazywanie, za potwierdzeniem wydziałów i jednostek organizacyjnych informacji od burmistrza,
|
|
|
g)
|
kontrola wykonywania zarządzeń.
|
|
22)
|
udzielanie informacji publicznej o działalności organów gminy,
|
|
23)
|
wykonywanie zadań obronnych określonych w regulaminie organizacyjnym na czas „W”.
|
|
|
|
3.
|
W zakresie obsługi administracyjnej:
|
|
1)
|
prowadzenie kancelarii ogólnej,
|
|
2)
|
organizowanie obiegu informacji wewnętrznej w urzędzie,
|
|
3)
|
prowadzenie rejestru delegacji służbowych,
|
|
4)
|
prowadzenie ewidencji wyjść pracowniczych w godzinach pracy,
|
|
5)
|
planowanie i organizacja zaopatrzenia urzędu w środki trwałe, materiały biurowe i środki czystości oraz prowadzenie stosownej ewidencji w tym zakresie,
|
|
6)
|
nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości w urzędzie,
|
|
7)
|
dbałość o właściwy stan techniczny budynku,
|
|
8)
|
prowadzenie archiwum zakładowego,
|
|
9)
|
techniczna obsługa tablic informacyjnych urzędu,
|
|
10)
|
dekorowanie urzędu z okazji świąt państwowych i lokalnych,
|
|
11)
|
obsługa i dbałość o właściwą eksploatację maszyn i urządzeń oraz lokali biurowych,
|
|
12)
|
obsługa sekretariatu burmistrza oraz obsługa techniczna narad organizowanych przez burmistrza,
|
|
13)
|
ewidencja w zakresie gospodarowania mieniem ruchomym urzędu,
|
|
14)
|
prenumerata dzienników i czasopism,
|
|
15)
|
wykonywanie zadań obronnych określonych w regulaminie organizacyjnym na czas „W”.
|
|
|
|
4.
|
W zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy:
|
|
1)
|
przestrzeganie przepisów i zasad bhp i ppoż. w urzędzie,
|
|
2)
|
przedstawianie burmistrzowi pokontrolnej analizy stanu bhp i ppoż. wraz z koniecznymi wnioskami i propozycjami,
|
|
3)
|
bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń,
|
|
4)
|
prowadzenie rejestru, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby,
|
|
5)
|
organizowanie i zapewnienie odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bhp i ppoż. przed dopuszczeniem do pracy i szkoleń okresowych,
|
|
6)
|
organizowanie profilaktycznych badań pracowników – wstępnych, okresowych i kontrolnych, prowadzenie w tym zakresie stosownej dokumentacji,
|
|
7)
|
współdziałanie ze służbą zdrowia w zakresie profilaktyki opieki zdrowotnej nad pracownikami urzędu, m.in. badań pracowników oraz analiz stanu ich zdrowia.
|