URZĄD MIEJSKI SĘDZISZÓW
bip.gov.pl
Ustalenie numeru porządkowego (adresu)/ Zaświadczenie o nadanym numerze porządkowym
  1. Wydział załatwiający sprawę:
Wydział Rolnictwa, Gospodarki Gruntami, Ochrony Środowiska, Działalności Gospodarczej, Gospodarki Komunalnej i Lokalowej,Referat Gospodarki Gruntami pokój nr 24, tel. kontaktowy 41 38 11 077 wew.502
  1. Sposób załatwienia sprawy:
  1. Wydanie zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku następuje nie później niż w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku wraz z kompletem dokumentów za wyjątkiem budynków, położonych przy ulicy/placu, dla których prowadzona jest procedura zmierzająca do uchwalenia przez Radę Miejską Sędziszów ich nazwy.
  2. Wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym następuje w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty złożenia wniosku.
  1. Podstawa prawna:
  1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2021r. poz. 735).
  2. Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2052 z późn. zm.)
  3. Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 125).
  1. Wymagane wnioski i dokumenty:
  1. Dla ustalenia numeru porządkowego należy przedłożyć wniosek o ustalenie numeru porządkowego:
  • dla budynku istniejącego kopię mapy zasadniczej, ewidencyjnej, z projektem podziału, topograficznej w skali nie mniejszej niż 1:10 000 lub kopię projektu zagospodarowania działki lub terenu z naniesionym budynkiem
  • dla budynku w trakcie budowy bądź prognozowanych do wybudowania kopię mapy
    z wrysowanym usytuowaniem budynku na działce
  1. Dla wydania zaświadczenia o numerze porządkowym należy przedłożyć:
  • wniosek o wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym
  • dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości
  • dowód wpłaty należnej opłaty skarbowej
  1. Opłaty:
  1. Wniosek o ustalenie numeru porządkowego jest wolny od opłat skarbowych.
  2. Opłata skarbowa:
  • od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii zgodnie z art. 1 ust. 1 pkt 2 ustawy oraz część IV załącznika
    do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz.1546
    z późn.zm.) w wysokości 17 zł,
    (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej – art. 7).
  • od poświadczenia zgodności z oryginałem, kopii zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku w wysokości 5 zł od każdej zaczętej strony,
  • od wydania zaświadczenia o istniejącym numerze porządkowym w wysokości 17 zł.
  1. Termin załatwienia sprawy:
  1. Wydanie zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku następuje nie później niż w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku wraz z kompletem dokumentów za wyjątkiem budynków, położonych przy ulicy/placu, dla których prowadzona jest procedura zmierzająca
    do uchwalenia przez Radę Miejską Sędziszów ich nazwy.
  2. Wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym następuje w terminie nie dłuższym niż
    7 dni od daty złożenia wniosku.
  1. Tryb odwoławczy:
Brak.
  1. Składanie wniosku:
Wniosek wraz z załącznikami można składać:
  1. Osobiście w Urzędzie Miejskim w Sędziszowie
  2. Wysłać na adres: Urząd Miejski w Sędziszowie, ul. Dworcowa 20, 28-340 Sędziszów
  3. W  formie elektronicznej za pośrednictwem skrzynki podawczej ePUAP:/1kqcvr3465/skrytka
  1. Informacje dodatkowe:
  1. Wpłaty z tytułu opłaty skarbowej można dokonać przelewem na konto Urzędu Miejskiego
    w Sędziszowie nr 06 8513 0001 0000 0015 2000 0020 prowadzone przez Bank Spółdzielczy w Sędziszowie lub w kasie Urzędu Miejskiego w Sędziszowie przy ul. Dworcowej 20
    z dopiskiem „opłata skarbowa pełnomocnictwo”.
 
Możliwość uiszczenia opłat za pomocą karty płatniczej.
 
  1. Wnioski do pobrania:
  1. Załącznik Nr 1 Wniosek o ustalenie numeru porządkowego.
  2. Załącznik Nr 2 Wniosek o wydanie zaświadczenia o numerze porządkowym.
Podmiot publikujący
WytworzyłGabriela Kowalska - Podinspektor2021-06-08 00:00
Publikujący Damian Kondrak - Informatyk 2021-06-08 09:22
Urząd Miejski Sędziszów
Urząd Miejski Sędziszów, ul. Dworcowa 20, 28-340 Sędziszów , tel. (041) 381 11 27 , e-mail: krzysztof@sedziszow.pl
Wygenerowano: 21 listopada 2024r. 18:33:11
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.