URZĄD MIEJSKI SĘDZISZÓW
bip.gov.pl
Protokół Nr IV/2004 z dnia 28 czerwca 2004 roku

Protokół Nr IV/2004.

z sesji Rady Miejskiej w Sędziszowie

z dnia 28 czerwca 2004 roku

 

 

Otwarcia posiedzenia dokonał Przewodniczący Rady Miejskiej Adam Mysiara.

Stwierdził iż obecnych jest 13 radnych i Rada ma zdolność do podejmowania prawomocnych uchwał.

Na sekretarza obrad zaproponował radnego Tadeusza Stycznia.

Głosowanie

13 głosów – za

Zapytał czy są wnioski do proponowanego porządku obrad?

Radny Z. Konieczny

- Komisja Rolnictwa zgłasza wniosek o wprowadzenie do porządku obrad uchwały w sprawie zwiększenia ilości punktów sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży.

Komisja proponuje zwiększenie o 10 punktów w związku z tym że jest zainteresowanie handlujących.

Pan Przewodniczący zaproponował przyjęcie tego wniosku jako 9 pkt. Porządku obrad.

Głosowanie

10 głosów – za

1 głos – przeciw

Przewodniczący odczytał porządek obrad wraz z przyjętą poprawką.

1.Otwarcie sesji, stwierdzenie quorum, przyjęcie porządku obrad.

2. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

3. Informacja o pracy Burmistrza.

4. Interpelacje radnych.

5. Uchwała w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Sędziszów na

    lata 2004 – 2013.

6. Uchwały w sprawie zmian w budżecie.

7. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na przejęcie nieruchomości z Zasobu

    Agencji Nieruchomości Rolnych.

8. Uchwała w sprawie przyznania tytułu „Zasłużony dla Gminy Sędziszów”.

9. Uchwała w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych.

10.Odpowiedzi na interpelacje radnych.

11.Wolne wnioski i dyskusja.

12.Zamknięcie obrad.

Głosowanie

12 głosów – za

Ad. 2

Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

Głosowanie

13 głosów – za

Ad. 3

Pan Burmistrz odczytał informację o pracy za okres od 1 maja 2004 do 28 czerwca 2004( informacja w załączeniu do protokołu)

Ad. 4

Radny T. Styczeń

- mieszkańcy Aleksandrowa proszą o doziarnienie drogi Piołunka – Sadki,

- zgłosił ścinkę poboczy w Krzcięcicach w kierunku cmentarza,

- przy drodze Słaboszowice – Potok chwasty są na wysokość półtora metra, zasłaniają

  widoczność, poprosił o wycięcie,

- w Krzcięcicach przy posesji Nr 20 powstała głęboka dziura w jezdni, którą należy

   wyrównać aby zapobiec wypadkom.

Radny M.Żelezik

- poprosił o skierowanie pisma do Sołtysa Czepca informujące czy droga będzie

  robiona,

- Komisja Rewizyjna skontrolowała 3 szkoły wg zaleceń Sanepidu, stwierdziła że posadzka w Zielonkach do wymiany również okna w Tarnawie. Ponieważ są to nowe budynki w opinii Komisji jest to wina wykonawcy i inspektora nadzoru, który prace odbierał. Jeśli chodzi o szkołę w Mstyczowie stwierdziliśmy że zabezpieczenie fundamentów wykonała Pani Dyrektor w miarę swoich możliwości.

Komisja widzi potrzebę budowy sali gimnastycznej w Mstyczowie.

- poprosił o wyrównanie dziur na drodze w Przełaju Czepieckim długości ok. 120mb

  k/ p. Skrzypiciel i p. Krzywda.

Radny R.Lechowski

- mieszkańcy ulic Marianowskiej i Polnej proszą o utwardzenie drogi do studni

  i uznanie jej jako drogę gminną,

- poprosił o uwzględnienie położenia asfaltu na ul.Bąkowskiej k/ Muszyńskiego, jeśli

  to możliwe to w roku bieżącym,

- dobudować 15 chodnika przy. Ul. Kościelnej od parkingu do zakrętu,

- zapytał na jakim etapie jest budowa strażnicy?

Radny W.Tabor

- zapytał kiedy będzie wykonane oświetlenie na Tarni?

- rozrównać szlakę na drodze od PALKO w stronę pana Lipskiego,

- utwardzić drogę w Gniewięcinie zjazd z powiatowej w stronę lasu Sielec,

- zgłosił wycinkę drzew owocowych od remizy w stronę lasu.

Radny J.Wiencek

- od 2 lat przeznaczamy kwotę 40tys na wykup gruntu pod ul. Zieloną do cmentarza,

  okazuje się że w tym roku też nie da się zrobić. Proponuję za te pieniądze zrobić

  zjazd ze Skarpy do ul. Leśnej,

- dokończyć uliczki na Oś. Skarpa , dolać asfaltu przy chodnikach gdzie powstały

  dziury,

- pobocza przy ul. Majowej należy zrobić jak najszybciej ponieważ są bardzo

  poobrywane.

Radny Z.Konieczny

- poprosił o 3 zestawy kamienia na drogę Jeżów – Lipie k/ Góździk,

- w Jeżowie k/Cholewy przy powiatowej jest przepust a brak odwodnienia,

- zgłosił o wyczyszczenie rowu k/ p.Samsik , zasypany jest kamieniem.

Radny M.Gliwiński

- Oś. Skarpa koło bl. 15 i 16 nie można  dojechać do garaży, problem zgłaszam

  po raz kolejny,

- poprosił o wyrównanie ulicy Działkowej.

Radny Z.Gładki

- wykosić zarośla przy drodze powiatowej w Pawłowicach na rozjeździe,

- zakleić głębokie wyrwy powstałe na moście rz. Mierzawa.

Radny Z. Adamski

- ZEORK wykonywał prace na Sosnowcu i rozjęździli nam drogi od mostu w pola,

  poprosił o wyrównanie,

- wykosić zarośla na poboczach,

- ustawiony został znak ograniczenia tonażu do 12t, ludzie obawiają się czy będą    

  mogli wjeżdżać cięższymi samochodami,

- zgłosił odwodnienie ul. Marianowskiej,

- zgłosił chodnik przy ul. Jędrzejowskiej ciąg dalszy.

Radny W.Tabor

- zostały fundamenty po zlikwidowanych sklepach GS, zapytał kto ma je sprzątnąć?

Pan Przewodniczący

- zapytał kiedy będą naprawiane chodniki gdzie zapadła się kostka?.

Ad.5

Pan K.Chmaruk

- poinformował że od wspólnego spotkania Komisji Stałych zostały jeszcze do Planu Rozwoju dopisane zadania:

- boiska sportowe,

- ścieżki spacerowe Pawłowice,

- świetlica w Łowinii,

- modernizacja kotłowni i sieci ciepłowniczej,

- modernizacja SCK,

Zapytał czy są uwagi do przedstawionego materiału?

Pan Wiceprzewodniczący

- Aspra wysłała do mieszkańców pisma o zmianie ceny ciepła od 1 lipca, poprosił aby

  w gazecie zamieścić sprostowanie na jakim etapie jest przejęcie sieci,

- należy zaplanować podłączenie naszych budynków do systemu ciepłowniczego jak

  Urząd, Szkoła, Policja, SCK.

- drugi zapis który budzi wątpliwości to budowa hali sportowej, jest to rozstrzygnięcie tematu który mieliśmy rozpatrywać w IV kwartale. Ten temat powinien być ujęty ogólnie a nie zapisywany imiennie.

- trzeci dotyczy rozwiązania problemu targowiska, powinno być również ujęte w planie.

Radny M.Żelezik

- popieram propozycję aby zapis brzmiał budowa hal sportowych, nad szczegółami będziemy dyskutować przy budżecie.

Radny T.Styczeń

- nie widzę w planie drogi Krzcięcice – Promyk.

Pan Burmistrz

- były wnioski w sprawie rozwiązania problemu targowiska, przygotowaliśmy wstępne materiały gdzie koszt tego zadania wyliczono na kwotę 1,2 mln. Część tego które mamy jest przystosowane do wymogów. Rada zdecyduje czy przenosimy targowisko i czy jest to racjonalne. Nic nie zamyka możliwości ujęcia w Planie pojawiających się

wniosków.

Radny Z. Konieczny

- zapytał czy musimy dziś podjąć uchwałę, czy jesteśmy zobligowani terminem?

Pan K.Chmaruk

- mamy informację telefoniczną, że musimy dostarczyć Plan do Marszałka Województwa gdzie jest rozpatrywany nasz wniosek o środki.

Pan Wiceprzewodniczący

- Plan rozwoju w części oświaty nie ma nic wspólnego z infrastrukturą drogową i wodociągową, dziś nie możemy rozstrzygnąć konkretnego tematu jeśli chodzi o halę sportową.

Pan Burmistrz

- mówimy o hali sportowej przy kompleksie Nr 1, miasta mają pełnowymiarowe hale.              

  Jest możliwość uzyskania dofinansowania do 75%.

  Omawialiśmy temat na kilku Komisjach była akceptacja obiektu sportowo -  

  rekreacyjnego z budynkiem socjalnym, kąpieliskiem, zadaszoną sceną, ścieżką

  rowerową i kilkoma boiskami.

Pan Wiceprzewodniczący

- moją intencją było aby ściśle nie określać budowy hali bo mieliśmy na ten temat dyskutować w IV kwartale. Wcześniej mówiliśmy o hali sportowej z basenem a przy

tych zapisach o basenie nie ma mowy. Nie wiem czy na dziś jesteśmy przygotowani do rozstrzygnięcia tego tematu.

Uważam że powinniśmy zapisać generalnie budowa bazy sportowej.

Radny Z.Konieczny

- należy zapisać w uchwale tak aby w każdej chwili można było dopisać zadania.

Radny J.Wiencek

- zapytał czy każde zapisane zadanie musi mieć określony koszt?

Pan Burmistrz

- musi być określony koszt,  i tak Rada będzie decydować corocznie przyjmując budżet. Poprosił o przyjęcie Planu aby później nie było pretensji, że czegoś nie zrobiliśmy, prosiłbym aby nie ujmować zadań.

Radny J.Psonak

- nie jesteśmy zgodni w temacie hali, dla mnie jest nie do przyjęcia budowa obiektu tam gdzie są 2 małe sale.

Jeśli nie zrobimy czegoś z odpowiednim rozmachem i na odpowiednim poziomie to wydamy pieniądze i będziemy żałować. Nawet się pokłóćmy ale ustalmy co robimy

w temacie szkoły.

Radny R.Ostrowski

- czy to że nie ma ujętego targowiska to znaczy ,że nic nie robimy w tym temacie i dalej handlujący będą koczować w centrum i na ul. Majowej?

Pan Wiceprzewodniczący

- aby nie blokować Planu wykreślmy halę sportową na tym etapie, będziemy o tym mówić później, po co rozstrzygać dzisiaj ten temat.

Wniosek: wykreślić pkt budowa pełnowymiarowej hali sportowej przy SP Nr 1.

Głosowanie

9 głosów – za

5 głosów – przeciw

Pan Przewodniczący

- odczytał uchwałę w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Sędziszów

na lata 2004 – 2013.

Głosowanie

14 głosów – za                                 uchwała Nr IV/33/2004

Ad.6

Pani A.Porębska

- przedstawiła 3 uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2004 rok.

I – dotyczy środków na wodociągi, drogi.

Głosowanie

14 głosów – za                                uchwała Nr IV/34/2004

II – podział środków z subwencji rekompensującej z budżetu państwa.

Głosowanie

14 głosów – za                               uchwała IV/35/2004

III – przeniesienie środków w OPS, świadczenia rodzinne

Głosowanie

14 głosów – za                                uchwała Nr IV/36/2004

Ad.7

Pani Sekretarz

- uchwała w sprawie przejęcia nieruchomości od ANR.

Dzisiejsza uchwała to tylko wyrażenie zgody na przejęcie, następna będzie dotyczyć partycypacji Agencji do konkretnych zadań.

Radny J.Psonak

- mówiliśmy o przejęciu ale gdy będzie pewność o przeznaczeniu dworku na Dom Pomocy i czy będzie możliwe dofinansowanie od Agencji. Przejęcie dworku może się okazać dużym obciążeniem dla gminy.

Pani Sekretarz

- dziś tylko wyrażamy zgodę , po przygotowaniu dokumentów podejmiemy uchwałę z konkretnymi zadaniami i określoną kwotą od Agencji, wstępnie deklarują 1mln zł.

Radny R.Ostrowski

- czy nie ma obawy, że trzeba będzie zwrócić nieruchomość  dawnym właścicielom,

włożymy dużo pieniędzy i mogą przepaść.

Pani Sekretarz

- jest to poważny problem dotyczący całego kraju , wg zapewnień Agencji nie będzie to nasz problem, właściciele będą dochodzić pieniędzy od Skarbu Państwa, ale nie do końca to wiemy.

Pan Burmistrz

- Agencja zaniechała tego typu działań, zarezerwowane są środki dla Sędziszowa i Kazimierzy Wielkiej.

Pan Wiceprzewodniczący

- zapytał czy ta uchwała jest po to żeby był akt notarialny?

Pani Sekretarz

- nie, jest to uchwała intencyjna.

Pan Wiceprzewodniczący

- przed podpisaniem aktu notarialnego należy sprecyzować finansowanie przez Agencję, zasięgnąć wyjaśnień prawnych z kancelarii Ministra Skarbu, żeby mieć świadomość co może nas czekać.

Pan Przewodniczący

- odczytał uchwałę w sprawie przejęcia nieruchomości z Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa.

Głosowanie

8 głosów – za

1 głos – przeciw

5 głosów – wstrzymujących się                   uchwała Nr IV/37/2004

Ad.8

Pani Sekretarz

- przedstawiła uchwałę w sprawie trybu i zasad nadawania tytułów „Zasłużony dla Gminy Sędziszów”, „Honorowy Obywatel Gminy Sędziszów”

głosowanie

14 głosów – za                                         uchwała Nr IV/38/2004

Następnie Rada wytypowała osoby do Kapituły Honorowej j.n.

1.Pani Anna Skóra

2.Pan Zdzisław Konieczny

3.Pan Jan Psonak

głosowanie

14 głosów – za

Pan Burmistrz

- we wrześniu SEFAKO obchodzi 30 – lecie zakładu jest wniosek aby nadać tytuł „Zasłużony dla Gminy Sędziszów” następującym osobom:

1.Józef Urban

2.Jadwiga Glińska

3.Janusz Błoński

4.Wacław Krawczyk

5.Henryk Szota

6.Edward Walocha

Radny W.Tabor

- skoro jest powołana Kapituła to powinna dokonać oceny i wyboru osób zgodnie z przyjętymi zasadami.

Pani Sekretarz

- normalnie wnioski powinna oceniać Kapituła i tak będzie, ale czas jest krótki do

  jubileuszu SEFAKO i okres wakacji dlatego na wspólnym posiedzeniu Komisji

  prosiliśmy o wyjątkowe potraktowanie sprawy.

Pan Wiceprzewodniczący

- jestem za wnioskiem radnego Tabora, Kapituła może w przerwie zebrać się i dopełnić wszystkich formalności. Nad nazwiskami zgłoszonymi przez SEFAKO nie powinniśmy dyskutować, natomiast patrząc komu przyznajemy tytuł za zasługi mam pewne wątpliwości, nie ujmując nic z zasług tych osób brakuje mi nazwiska osoby , która budowała ten zakład i udzielała dużo pomocy to jest Pan Grynkiewicz.. Mam wątpliwości czy Pani Glińska czy Pan Grynkiewicz a może obie osoby.

Pan Przewodniczący

- ogłosił przerwę celem podjęcia decyzji przez Kapitułę Honorową .

Radny J.Psonek

- przekazał decyzję Kapituły, która zdecydowała o dopisaniu do wytypowanych osób Pana Ottona Grynkiewicza.

Głosowanie

12 głosów – za

1 głos – wstrzymujący się

Ad.9

Radny J.Psonak

- problem mamy inny nie tylko w ilości punktów sprzedaży alkoholu, często jest tak że osoba ma kilka punktów w całej gminie a nie zarabia mieszkaniec danej wsi. Proponuję aby głosowanie było imienne, wg mnie 30 pkt jest aż nadto, wpływy z tego nie rekompensują strat i szkód. Zapytał ile jest podań o zezwolenia.

Pani E.Nidzińska

- jest 9 podań ale nie wszystkie o nowe punkty, niektórzy mają piwo i chcą rozszerzyć na wino lub wódkę.

Radny M.Gliwiński

- jest to temat kontrowersyjny, wnioskuję o przepracowanie na Komisjach i decyzję podjąć na następnej sesji.

Radny J.Wiencek

- mówimy o ilości punktów, może spójrzmy komu sprzedaje się alkohol, za sprzedaż dzieciom i młodzieży powinno się zabrać koncesję.

Radny M.Gliwiński

- zapytał czy ktoś ma ograniczony dostęp do alkoholu przy 30 punktach?

Pan Burmistrz

- na zorganizowanym spotkaniu ze sprzedawcami alkoholu były przedstawiane ich obowiązki.

Radny Z.Konieczny

- proponuję ustalić 45 punktów.

Pan Przewodniczący

- poddał pod głosowanie wniosek o odłożenie tematu do następnej sesji.

Głosowanie

10 głosów – za

2 głosy przeciw

2 głosy wstrzymujące się

Ad.10

Pan Burmistrz

- udzielił odpowiedzi na interpelacje dla:

Tadeusz Styczeń – jeśli chodzi o doziarnianie wniosków jest bardzo dużo, dołożyliśmy

                               21.000zł ale jest to za mało aby wykonać wszystkie, będziemy

                               starać się robić na bieżąco. Dokładamy dużo do dróg powiatowych,

                               a zróbmy coś na własnych drogach,

-         wycinkę chwastów przy powiatowych zgłosimy,

-         dziurę w jezdni w Krzcięcicach również zgłosimy

Rafał Lechowski –   sprawę uznania drogi jako gminnej rozpatrzymy,

-         ul. Bąkowska postaramy się w miarę możliwości utwardzić jeśli

-         będą pieniądze,

-         chodnik przy Kościelnej postaramy się wygospodarować

-         z oszczędności,

-         w piątek miał się odbyć przetarg na budowę strażnicy ale w związku z protestami przeniesiono na 2 lipca br,

Wiktor Tabor -         droga do PALKO będzie dokończona,

-         oświetlenie będzie robione.

Jan Wiencek       -    środki z wykupu drogi do cmentarza przeznaczyć na zjazd ze

                                 Skarpy do ul.Leśnej, jest to wniosek decyzję musi podjąć Rada.

Pan Przewodniczący

-         poddał pod głosowanie wniosek radnego Jana Wiencka o przeniesienie środków z zadania wykup gruntów pod drogę do nowego cmentarza ( ul. Zielona),

      na wykonanie zjazdu ze Skarpy do ul.Leśnej.

głosowanie

13 głosów – za

1 głos – wstrzymujący się

Pan Burmistrz

Jan Wiencek    - uzupełnienie asfaltem uliczek na Skarpie zrobimy,

                        - pobocze przy ul. Majowej będziemy robić,

Zdzisław Konieczny –rów wyczyścimy przy pomocy pracowników interwencyjnych,

-         doziarnianie będziemy robić w miarę możliwości i posiadanych

      środków.

Mariusz Gliwiński – przy bl. 15 i 16 na Skarpie postaramy się utwardzić,

-         ul. Działkową poprawimy.

Zbigniew Adamski – znak ograniczenie tonażu nie dotyczy mieszkańców,

-         prace równiarki ustalimy kiedy i postaramy się wykonać zjazd,

-         wycinki zarośli będziemy robić gdy przyjmiemy grupę pracowników interwencyjnych,

-         naprawy chodników będziemy robić po zakończeniu nowych,

-         poszerzenie parkingu w Rynku nie było przyjęte do budżetu, jest to duże zadanie trzeba go zaplanować aby nie robić prowizorki.

Radny R.Ostrowski

- na pewno zostaną pieniądze ze zjazdu ze Skarpy, proponuję przeznaczyć je na pierwsze roboty.

Pan K.Chmaruk

- nie zostanie środków bo drogę musimy budować od podstaw łącznie z chodnikiem.

Pan Burmistrz

- nie było wniosku żeby zadanie przyjąć do wykonania, jeśli będzie ujmiemy na 2005r.

Radny Z. Adamski

- zgłaszam wniosek aby w budżecie 2005 roku ująć zadanie pod nazwą „poszerzenie parkingu k/ kościoła w Rynku.”

Głosowanie

11 głosów – za

3 głosy – wstrzymujące się.

Ad.11

Pan Krzysztof Gajos

- zgłosił w imieniu mieszkańców sprawę niewłaściwych zachowań na działce własność Alicja Jurowska przy Leśnej od pawilonu do Skarpy(pijaństwo, bójki, prostytucja). Na zwrócenie uwagi reagują groźbami i straszą pobiciem, tak że teraz sąsiadka boi się interweniować. Poprosił aby rada zwróciła się do tej osoby i zwróciła uwagę na skandaliczne zachowanie. Zaproponował wykoszenie zarośli wtedy nie mają się gdzie chować bo wszystko widać, były tam już 2 pożary. Teraz jest nie ogrodzone to nawet jak wezwiemy policję towarzystwo zdąży uciec.

Komendant Policji

- dlaczego nie zgłosił Pan do nas wcześniej a dziś wytwarza Pan pewną psychozę, należało przyjść i złożyć zeznanie do protokołu, należy spisać odpowiednie dokumenty.

Radny W.Tabor

- zgłosił problem z lisami na wsiach.

Pan P.Blin

- zapytał czy będzie zrobiony rów na Sosnowcu?

- czy to prawda że ma być sprzedany kawałek gruntu przy moście,

- poinformował że wieś jest zainteresowana sadzonkami drzewek,

- zapytał czy są już mapy sołectw o które prosili sołtysi?

- zapytał czy sołtysi mogliby zgłaszać wcześniej wnioski w części interpelacji?

Pan Burmistrz

- interpelacje mogą składać tylko radni.

- rów na Sosnowcu będzie robiony, zamówione są 24 przepusty,

- o sprzedaży klina przy moście nic mi nie wiadomo,

- były nasadzenia przy drogach powiatowych i to oni dali drzewka,

- mapy sołectw są do odbioru w Urzędzie.

Ad.12

Pan Przewodniczący zamknął obrady sesji Rady Miejskiej w Sędziszowie.

 

Na tym protokół zakończono

powrot
Podmiot publikującyUrząd Miejski Sędziszów
WytworzyłAdmin Administrator - Administrator2007-02-22
Publikujący -
Urząd Miejski Sędziszów
Urząd Miejski Sędziszów, ul. Dworcowa 20, 28-340 Sędziszów , tel. (041) 381 11 27 , e-mail: krzysztof@sedziszow.pl
Wygenerowano: 21 listopada 2024r. 19:55:14
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.