URZĄD MIEJSKI SĘDZISZÓW
bip.gov.pl
Wyszukiwarka
pokaż wyszukiwarkę
schowaj wyszukiwarkę

w sprawie trybu i zasad nadawania tytułów „Zasłużony dla Gminy Sędziszów”,  „Honorowy Obywatel Gminy Sędziszów”.

 

 

Na podstawie art.18 ust.2 pkt.14 i 15 ustawy z dnia 08 marca 1990 roku –  o samorządzie gminnym  (tj. Dz. U. z 2001 roku Nr 142 poz.1591 ze zm. z 2002 roku Nr 23 poz.220, Nr 62 poz.558, Nr 113 poz.984, Nr 214 poz.1806, z 2003 roku Nr 80 poz.717, Nr 162 poz.1568, z 2004 roku Nr 102 poz.1055, Nr 116 poz.1203) uchwala się co następuje:

 

ŧ 1.

1.      Nadawanie tytułów: „Zasłużony dla Gminy Sędziszów” i „Honorowy Obywatel Gminy Sędziszów” jest wyrazem szczególnego wyróżnienia i uznania za wybitne i trwałe zasługi w pracy na rzecz rozwoju i promocji gminy Sędziszów.

2.      Nadawanie tytułów następuje z okazji ważnych uroczystości narodowych lub gminych.

 

 

ŧ 2.

Ustala się następujące zasady przyznawania tytułów:

 

1)     tytuł „Zasłużony dla Gminy Sędziszów”, stanowi wyraz szczególnego wyróżnienia za wybitne dokonania na płaszczyźnie zawodowej i społecznej dla Gminy Sędziszów i jej mieszkańców. Tytuł może być przyznawany osobom fizycznym i osobom prawnym,

2)     tytuł „Honorowego Obywatela Gminy Sędziszów”, stanowi wyraz szczególnego wyróżnienia i uznania za wybitne osiągnięcia których wymiar przekracza granice gminy Sędziszów. Tytuł nadaje się osobom fizycznym.

 

 

ŧ 3.

Tytuły określone w ŧ 2 nadaje się na wniosek Kapituły Honorowej w formie uchwały Rady Miejskiej.

 

 

ŧ 4.

W skład Kapituły Honorowej wchodzą:

 

1)     przewodniczący – z urzędu Przewodniczący Rady,

2)     z-ca przewodniczącego – z urzędu Burmistrz Sędziszowa,

3)     3 członków powoływanych przez Radę na okres kadencji, spośród radnych Rady Miejskiej.

 

 

ŧ 5.

1. Do kompetencji Kapituły Honorowej należy:

 

 

 

1)     przyjmowanie zgłoszenia o nadanie tytułów wymienionych w ŧ 2,

2)     opiniowanie zgłoszenia,

3)     sporządzanie i przedstawianie wniosków Radzie Miejskiej.

 

 

 

2. Zgłoszenia o przyznanie w/w tytułów mogą dokonywać: Burmistrz Sędziszowa, organizacje społeczne i zawodowe funkcjonujące na terenie gminy, zakłady pracy oraz grupa stałych mieszkańców gminy w ilości co najmniej 100 osób.

 

 

 

3. Zgłoszenie winno zawierać:

 

 

 

1)     dane osobowe kandydata,

2)     zgodę kandydata na wszczęcie procedury,

3)     zasługi uzasadniające nadanie tytułu,

4)     podpisy zgłaszających.

 

 

ŧ 6.

1. Zgłoszenia składa się w Biurze Rady.

 

 

 

2. Zgłoszenie powinno być dokonane co najmniej na 2 miesiące wcześniej  niż przewidywana okoliczność wręczenia tytułów.

 

 

 

3. Biuro Rady prowadzi osobno:

 

 

 

-         Księgę „Zasłużonych dla Gminy Sędziszów”,

-         Księgę „Honorowych Obywateli Gminy Sędziszów”

z danymi: numer uchwały, imię i nazwisko osoby, dane osobowe (adres zamieszkania i PESEL), datę i okoliczność nadania tytułu.

 

 

ŧ 7.

1. Dokumentami potwierdzającymi fakt nadania tytułu są: akt nadania i medal.

 

 

 

2. Akt nadania jest odzwierciedleniem danych z uchwały Rady Miejskiej i księgi.

 

 

 

3. Medale wykonane są z trwałego materiału, w kształcie zapełnionego koła o średnicy 10 cm z herbem gminy Sędziszów w środku i napisem w otoku: „Zasłużony dla Gminy Sędziszów” i „Honorowy Obywatel Gminy Sędziszów” rok nadania oraz okoliczność.

 

 

 

4. Wzór aktu nadania i medalu stanowią załączniki Nr 1 i 2 do niniejszej uchwały.

 

 

 

5. Koszty związane z nadaniem tytułu pokrywane są ze środków budżetowych gminy Sędziszów.

 

 

ŧ 8.

1. Uroczyste wręczenie aktu nadania i medalu odbywa się w trakcie uroczystych sesji Rady Miejskiej lub innych okoliczności uzasadniających ich wręczenie.

 

 

 

2. Aktu nadania tytułów dokonują Przewodniczący Rady i Burmistrz Sędziszowa.

 

 

ŧ 9.

1. Rada Miejska może w drodze uchwały pozbawić osoby wyróżnione tytułu  w przypadkach:

 

 

 

1)     skazania wyróżnionego na karę pozbawienia praw publicznych,

2)     dopuszczenia się przez wyróżnionego czynu wskutek którego stał się niegodny tytułu.

 

 

 

2. Pozbawienie tytułu odbywa się w trybie obowiązującym przy jego nadaniu.

 

 

ŧ 10.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Sędziszowa.

 

 

ŧ 11.

Uchwała podlega podaniu do publicznej wiadomości poprzez ogłoszenie jej w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego.

 

 

ŧ 12.

Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą obowiązywania od dnia powzięcia.

 

 

 

Przewodniczący

Rady Miejskiej

 

Adam Mysiara

Podmiot publikującyUrząd Miejski Sędziszów
WytworzyłAdmin Administrator - Administrator2004-06-30
Publikujący -
Urząd Miejski Sędziszów
Urząd Miejski Sędziszów, ul. Dworcowa 20, 28-340 Sędziszów , tel. (041) 381 11 27 , e-mail: krzysztof@sedziszow.pl
Wygenerowano: 30 października 2024r. 11:11:23
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.