URZĄD MIEJSKI SĘDZISZÓW
bip.gov.pl
eBIP :: Rejestr zmian :: Informacja o pracy Burmistrza między sesjami tj. od 10 lutego do 21 marca 2005 r.

wyszukiwarka zaawansowana

Informacja o pracy Burmistrza między sesjami tj. od 10 lutego do 21 marca 2005 r.

W okresie od ostatniej sesji były realizowane wg poszczególnych działów następujące zadania:

 

I.                   W zakresie zadań Wydziału BRI.

 

1.      Złożono wniosek do Urzędu Marszałkowskiego o dofinansowanie budowy bazy rekreacyjno – kulturalno – sportowej w Sędziszowie przy ul. Sportowej. W dniu 18 marca br. odbyło się posiedzenie Komitetu Sterującego jednakże rozpatrzenie wniosków z działania 1.3 gdzie kwalifikuje się Nasz wniosek zostało przesunięte na termin późniejszy.

 

2.      Przygotowano i ogłoszono postępowanie o zamówienie publiczne na budowę wodociągu Piła – Gniewięcin. Rozstrzygnięcie przetargu
4 kwietnia br. Specyfikację pobrało 8 firm. Długość wodociągu 7,2 km. Ilość przyłączy – 132. Przygotowano całość dokumentacji do prowadzenia inwestycji po wyłonieniu wykonawcy tj. podpisano umowę o dofinansowanie, otwarto konto bankowe.

 

3.      Zostały przeprowadzone procedury postępowań o zamówienie publiczne
w zakresie realizacji zadań w drogownictwie na ten rok:

1)     w dniu 09 marca br. rozstrzygnięto przetarg na zakup kruszywa. Oferty wpłynęły od 2 firm. Wygrała firma Kopalnia Morawica, która w ocenie przedłożyła najkorzystniejszą ofertę:

kamień o granulacji 0 – 31,5  -  13,42 zł

                                 0 – 63,0  -  18,91 zł

                                 0 – 8       -    9,76 zł.

2)     w dniu 10 marca br. rozstrzygnięto przetarg na transport kruszywa. Wpłynęły 2 oferty. Wygrała firma Handlowo – Usługowo – Transportowa „Opał – Bud” Ireneusz Pacholec z Sędziszowa. Cena – 0,23 zł za tono/km.

3)     w dniu 11 marca br. rozstrzygnięto przetarg na usługi sprzętem drogowym. Wpłynęło 2 oferty. Wygrała firma PHU – „KAMI” Katarzyna Kmita z Kurzelowa. 

      Równiarka – 115,00 zł/godz.

      Walec         -   78,40 zł/godz.

 

4.      Wykonano końcowe sprawozdanie z realizacji projektu współfinansowanego poprzez ZPORR – „Modernizacja drogi gminnej Gniewięcin – Krężoły” Przygotowano wniosek o płatność.

 

5.      Wykonano projekty i kosztorysy inwestorskie oraz opracowano wnioski
o dofinansowanie realizacji projektu w zakresie działania „Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego” z programu ZPORR na zadanie pod nazwą:

1)     adaptacja na świetlicę wiejską i kluby zainteresowań starego budynku szkoły podstawowej w Łowini wraz z zagospodarowaniem terenu i działki na plac zabaw,

2)     zagospodarowanie placów w centrum wsi Mstyczów na teren rekreacyjny i parking oraz adaptacja części budynku na świetlicę wiejską.

 

6.      Aktualnie w Wydziale jest w przygotowaniu dokumentacja projektowo – kosztorysowa na: 

-         remont Ośrodka Zdrowia,

-         remont i adaptacja dworku.

 

7.      W zakresie planowania przestrzennego przygotowywane są materiały do przeprowadzenia przetargu na tworzenie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

 

II.                W zakresie zadań Wydziału OSO.

 

1.      Wystąpiono do Zarządu Głównego OSP RP o dofinansowanie remontu strażnic
w Swaryszowie i Krzcięcicach.

 

2.      Przeprowadzono etap gminny Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej „Młodzież zapobiega pożarom”:

-         w kategorii szkół podstawowych zwyciężyła SP
w Boleścicach, 2 miejsce SP w Tarnawie, a trzecie SP
w Pawłowicach i SP Nr 1 w Sędziszowie,

-         w kategorii gimnazjów: 1 miejsce Sędziszów, a drugie Boleścice,

-         w kategorii szkół ponadgimnazjalnych: LO Sędziszów przed ZSP.

3.      Przeprowadzono Ogólnopolski Konkurs Plastyczny OC pod hasłem „Woda – Bezpieczeństwo – Ja”:

 

I grupa 6 – 8 lat

1 miejsce SP Tarnawa

2 miejsce SP Tarnawa

3 miejsce SP Tarnawa

 

II grupa 9 – 12 lat

1 miejsce SP Mstyczów

2 miejsce SP Tarnawa

3 miejsce SP Tarnawa

 

III grupa 13 – 16 lat

1 – 3 miejsce – Gimnazjum Sędziszów.

 

4.      W dniach 14 i 15 marca odbył się Turniej Tenisa Stołowego o Puchar Przewodniczącego Rady Miejskiej, w kategorii szkół podstawowych I miejsce zajęła SP z Mstyczowa, dalsze SP Nr 2 i SP Boleścice a w kategorii gimnazjów
I miejsce Gimnazjum Sędziszów, a drugie Boleścice.

 

5.      Zgłoszono gminę Sędziszów do konkursu „Ratuj przyrodę, bo zginiesz razem
z nią”.

 

6.      Sporządzono sprawozdanie odnośnie zestawienia faktur i dokumentów księgowych, potwierdzających poniesione wydatki przez uczniów, którym przyznano stypendium „unijne”.

 

7.      Dokonano weryfikacji nazewnictwa w gminie Sędziszów wg nazw GUS – TERYT z wykazem urzędowym nazw miejscowości w Polsce z 1980 roku i sporządzenie wykazu różnic. Materiał został przekazany do Ministerstwa Administracji i Spraw Wewnętrznych i służy opracowaniu nowego systemu TERYT.

 

III.             W zakresie realizacji zadań Wydziału RDG.

 

1.      Od 15 marca 2005 roku można składać wnioski do AR i MR o dopłaty obszarowe na 2005 rok. Pomoc w zakresie wypełniania wniosków udzielana będzie codziennie w godzinach pracy Urzędu Miejskiego – II piętro pok. 25.

 

2.      Prowadzony jest spis materiałów zawierających azbest na terenie gminy. Aktualnie inwentaryzację przeprowadzono w 12 sołectwach i części Sędziszowa.

 

3.      Zorganizowano spotkanie z kobietami ze środowisk wiejskich z okazji Dnia
8 marca. W spotkaniu wzięło udział ok. 130 kobiet:

 

-         zarządy Kół Gospodyń Wiejskich,

-         pełniących funkcje społeczne,

-         będących kierownikami jednostek.

 

4.      18 marca 2005 roku na Wojewódzkim Forum Kobiet w Kielcach zorganizowana będzie promocja gminy. Gminę reprezentować będą wsie: Łowinia i Mstyczów, które ubiegają się o środki w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004 – 2006” w zakresie działania „Odnowa wsi oraz zachowanie
i ochrona dziedzictwa kulturowego”.

 

5.      Zlecono Zakładowi Usług Komunalnych w Sędziszowie wykonanie robót związanych z bieżącym utrzymaniem porządków w mieście Sędziszów w okresie od 01.03.2005 do 30.11.2005 za kwotę 30.000,00 zł.

 

6.      W dniu 07 marca 2005 roku podpisano Porozumienie z Dyrekcją Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Sędziszowie na wykonanie przez uczniów w ramach zajęć praktycznej nauki zawodu 20 szt. ławek parkowych i 12 szt. urządzeń zabawowych oraz 200 słupków ogrodzeniowych na ogrodzenie placów zabaw na
Oś. Na Skarpie, Sadach oraz boiska sportowego w Sosnowcu. W zamian za wykonane prace Urząd Miejski w Sędziszowie przekaże dla Zespołu Szkół materiały o ogólnej wartości 2.050 zł w celu pokrycia kosztów utrzymania warsztatów szkolnych.

 

W zakresie realizacji tego zadania zakupiono i przekazano dla wykonawcy materiały za kwotę 2.510,78 zł do wykonania 20 szt. ławek parkowych.

 

7.      Wykonano i zamontowano 2 szt. pokryw betonowych na studniach awaryjnych wiejskich w miejscowości Boleścice – Zapusta. Prace zostały wykonane przez PPHU „PEWIPEBET” A. Kowalczyk w Swaryszowie, za kwotę ryczałtową brutto 450,00 zł.

 

8.      Zamontowano 4 szt. wiat przystankowych w miejscowościach: Czekaj, Przełaj, Mstyczów, Podsadek. Transport i montaż wiat wykonał ZUK w Sędziszowie za kwotę ryczałtową brutto 1.200,00 zł.

 

9.      Wymieniono 1 szt. – okno na Oś Drewnianym w Sędziszowie. Partycypacja
w kosztach 50% lokatora tj. 356,50 zł.

 

10. Zlecono Spółdzielni Pracy Usługowo – Handlowej „KOMINIARZ” w Kielcach oczyszczenie przewodów kominowych domowych. Prace wykonano w dniu
15 marca 2005 roku.

 

11. Zwaloryzowano czynsze w lokalach użytkowych o wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych, który za 2004 rok wyniósł 3,5%.

 

12. Wyliczono koszt jednostkowy stanowiący podstawę do obliczenia stawki opłaty miesięcznej i sezonowej w złotych za ogrzanie 1 m2 powierzchni użytkowej lokali mieszkalnych usytuowanych w budynkach szkół: Krzcięcice, Klimontów, Boleścice i Sędziszów.

 

13. Przygotowano kalkulację czynszu w lokalach mieszkalnych. Zarządzeniem
Nr 10/05 Burmistrza Sędziszowa z dnia 03 marca 2005 roku ustalono miesięczną stawkę bazową czynszu za 1 m2 powierzchni użytkowej lokalu mieszkalnego
w wysokości 2,00 zł. Przy ustalaniu czynszu uwzględnione są czynniki obniżające wartość użytkową lokali zgodnie z tabelą oczynszowania.

 

14. Opracowano projekty techniczne na dobudowę oświetlenia ulicznego:

 

-

ul. Spokojna

-

koszt dokumentacji 244,00 zł,

-

ul. Działkowa

-

koszt dokumentacji 244,00 zł,

-

Piołunka

-

koszt dokumentacji 366,00 zł.

 

15. Wspólnie z inspektorem nadzoru oszacowano koszt realizacji oświetlenia ulicznego zgłoszone jako interpelacje z ostatniej sesji:

 

-         Sosnowiec doprowadzenie oświetlenia do p. Wiekiery koszt ok. 10.000,00 zł,

-         Oś. Na Skarpie między blokami 7 a 10 (instalacja 3 opraw) koszt. ok. 8.300 zł,

-         Oś. Na Skarpie między blokami 14 a 15 (1 oprawa + słup) koszt ok. 5.200 zł,

-         ul. Partyzantów (2 oprawy) koszt ok. 2.800 zł (możliwe wykonanie po przeprowadzeniu przetargu na zadania realizowane w 2005 roku – jeżeli zostaną środki finansowe),

-         Zagaje – wystąpiono z pismem do Zakładu Energetycznego w Jędrzejowie
o podanie terminu modernizacji sieci energetycznej przez ich Zakład. Oczekujemy na odpowiedź.

 

16. Podpisano umowę z Bankiem Gospodarstwa Krajowego na pokrycie części kosztów tj. 119.000 zł remontu 2 budynków socjalnych w Tarnawie.

 

17. Dokończono kontrolę posesji w Gniewięcinie pod kątem podpisania umów
z wywoźnikiem odpadów komunalnych. Na 93 skontrolowane posesje 41 osób posiadało umowy, pozostałe zobowiązały się do ich zawarcia.

 

18. Prowadzone były prace przygotowawcze do utworzenia z udziałem gminy – spółki ciepłowniczej.

W tym zakresie:

 

-         dokonano wyceny majątku komunalnego tj. sieci c. o. i c. w. u. , według którego wartość majątku  została wyceniona na 930.000 zł . Koszt opracowania brutto wyniósł 2.196 zł,

-         uzgodniono z przyszłym wspólnikiem ostateczną treść umowy partnerskiej w której zawarto postanowienia dotyczące kierunków działania przyszłego podmiotu w zakresie modernizacji sieci i źródła ciepła,

-         uzgodnienia dotyczące umowy spółki wymagają jeszcze dopracowania kilku kwestii.

 

19. W dniu 15.03.2005 roku w Starostwie Powiatowym w Jędrzejowie odbyła się rozprawa administracyjna w sprawie nabycia działek pod budowę ul. Zielonej
w Sędziszowie od p. Bartonia i p. Majewskiego . Starostwo wyceniło działki
w cenie po 8,86 zł/1 m2. Na rozprawę nie zgłosił się p. Bartoń i będzie miał wyznaczony kolejny termin , a p. Majewski dał cenę 12 zł/1 m2.




Rejestr zmian

Modyfikował/a: Administrator BIP
Data: 2007-02-16 11:38:43

Urząd Miejski Sędziszów
Urząd Miejski Sędziszów, ul. Dworcowa 20, 28-340 Sędziszów , tel. (041) 381 11 27 , e-mail: krzysztof@sedziszow.pl
Wygenerowano: 29 kwietnia 2024r. 21:23:10
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.