eBIP :: Rejestr zmian :: Informacja - obowiązek segregacji od 1 stycznia 2021 roku
Informacja - obowiązek segregacji od 1 stycznia 2021 roku
INFORMACJA - OBOWIĄZEK SEGREGACJI ODPADÓW KOMUNALNYCH DLA WSZYSTKICH WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI
Burmistrz Sędziszowa informuje, iż w związku z nowelizacją art. 5 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 2010 z późn. zm.) od dnia 1 stycznia 2021 roku wprowadza się ustawowy obowiązek zbierania w sposób selektywny odpadów komunalnych powstałych na terenie nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych. Wymagania w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych określa § 2 Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sędziszów przyjętego Uchwałą Nr XXI/179/2020 Rady Miejskiej Sędziszów z dnia 28 maja 2020 roku w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sędziszów (Dz. Urz. Woj. Świętokrzyskiego z 2020 r. poz. 2112), który wejdzie w życie od 1 stycznia 2021 roku (publikacja strona internetowa https://bip.sedziszow.pl/?c=mdTresc-cmPokaz-2395) oraz rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 2028).
Właściciele nieruchomości z terenu gminy, którzy obecnie nie prowadzą selektywnej zbiórki odpadów zobowiązani są do złożenia w terminie do dnia 31 grudnia 2020 roku nowej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (druk do pobrania https://bip.sedziszow.pl/?c=mdTresc-cmPokaz-2397) i podania w niej wysokości opłaty należnej za zbieranie odpadów w sposób selektywny.
Jednocześnie informuję, że w przypadku ujawnienia, iż właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny Burmistrz Sędziszowa będzie miał obowiązek określić w drodze decyzji opłatę wyższą, której wysokość zostanie określona w odrębnej uchwale Rady Miejskiej Sędziszów, zgodnie z art. 6k ust 3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach uchwalonej przez Sejm RP - „Rada gminy określi stawki opłaty podwyższonej za gospodarowanie odpadami komunalnymi, jeżeli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów w sposób selektywny, wysokości nie niższej niż dwukrotna wysokość i nie wyższej niż czterokrotna wysokość stawki…”, opłaty obowiązującej za odpady zbierane w sposób selektywny.
Od dnia 1 stycznia 2021 roku wszystkie odpady zbieramy jako segregowane
Rejestr zmian
Modyfikował/a: Informatyk Urzędu
Data: 2020-07-10 08:29:46