Sposób opracowywania projektów aktów prawnych - rozdział VII Regulaminu organizacyjnego
Zasady opracowywania i realizacji aktów prawnych.
ŧ 46.1. Projektami aktów prawnych skierowanych do rozpatrzenia przez radę są projekty uchwał.
2. Projektami aktów prawnych kierowanych do rozpatrzenia przez burmistrza
są:
a) projekty zarządzeń ,
b) projekty decyzji i postanowień w przypadkach, gdy przepisy ustaw szczegółowych nakazują podjęcie rozstrzygnięć w tej formie,
c) pism ogólnych.
ŧ 47.1. Projekt aktu prawnego opracowuje stanowisko merytoryczne, przy współpracy z radca prawnym i przedkłada naczelnikowi wydziału do zaopiniowania.
2. Każdy projekt aktu prawnego winien zawierać:
a) tytuł,
b) podstawę prawną,
c) sentencję,
d) klauzulę wykonalności.
3. Do projektu aktu prawnego należy dołączyć uzasadnienie m.in. celowości i potrzebę wydania danego aktu, jego podstawę prawną, skutki dla budżetu.
4. Projekt aktu prawnego winien być zaopiniowany przez skarbnika gminy, naczelników wydziałów lub kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, radcę prawnego.
5. Zaopiniowany w ten sposób projekt kieruje się do akceptacji burmistrza, a następnie pod obrady komisji stałych w celu uzyskania opinii. W przypadku negatywnych opinii komisji rady, projekt ten ponownie jest przedmiotem przygotowania.
ŧ 48.1. Uchwałę, po uchwaleniu przez radę i podpisaniu przez przewodniczącego rady, wpisuje się do rejestru uchwał, który prowadzi stanowisko ds. obsługi organów gminy.
2. Zarządzenia podpisane przez burmistrza, wpisuje się do rejestru zarządzeń, który prowadzi stanowisko ds. obsługi organów gminy.
3. Uchwały zawierające prawo miejscowe podlegają ogłoszeniu w wojewódzkim dzienniku urzędowym.
4. Akty prawne burmistrza w postaci zarządzeń wewnętrznych i pism okólnych, po podpisaniu, podlegają rejestracji w rejestrze prowadzonym przez sekretarza gminy lub kierowników jednostek organizacyjnych.
Rejestr zmian
Modyfikował/a: Administrator BIP
Data: 2003-07-16 09:51:06