Kompetencje - Urząd Stanu Cywilnego
Wydział realizuje zadania: |
||
|
|
|
1. |
Sporządzanie i rejestracja aktów stanu cywilnego: urodzeń, małżeństw, zgonów. |
|
|
|
|
2. |
Przyjmowanie oświadczeń o: wstąpieniu w związek małżeński, wyborze nazwiska, uznaniu dziecka, zmianie imion dziecka. |
|
|
|
|
3. |
Wydawanie zaświadczeń zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą. |
|
|
|
|
4. |
Wydawanie zaświadczeń stwierdzających okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa. |
|
|
|
|
5. |
Wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość. |
|
|
|
|
6. |
Prowadzenie archiwum akt stanu cywilnego. |
|
|
|
|
7. |
Organizowanie okolicznościowych uroczystości – jubileuszy pożycia małżeńskiego. |
|
|
|
|
8. |
Wykonywanie innych zadań określonych w ustawie Prawo o aktach stanu cywilnego oraz w Kodeksie Rodzinnym i opiekuńczym, spisie powszechnym. |
Rejestr zmian
Modyfikował/a: Zastępca Kierownika USC
Data: 2011-01-27 13:32:00