Kompetencje - Wydział Finansowy
Wydział realizuje zadania: |
||
|
|
|
1. |
W zakresie podatków i opłat: |
|
|
1) |
przygotowanie projektów uchwał rady w sprawach opłat i podatków lokalnych, |
|
2) |
wymiar, ustalenie i pobór zobowiązań podatkowych i opłat lokalnych, |
|
3) |
prowadzenie spraw związanych z ulgami podatkowymi dotyczącymi zobowiązań podatkowych stanowiących dochody gminy, |
|
4) |
zabezpieczenie wykonania zobowiązań podatkowych, |
|
5) |
prowadzenie kontroli podatkowej, |
|
6) |
prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem tajemnicy skarbowej, |
|
7) |
wydawanie zaświadczeń w sprawach określonych w ordynacji podatkowej, |
|
8) |
pobór i zabezpieczenie wykonania należności pieniężnych gminy, do których nie stosuje się ustawy Ordynacja Podatkowa, |
|
9) |
wykonywanie zadań obronnych określonych w regulaminie organizacyjnym na czas „W”. |
|
|
|
2. |
W zakresie spraw budżetowych: |
|
|
1) |
przygotowanie projektu uchwały budżetowej, |
|
2) |
wnioskowanie w sprawie zmian w uchwale budżetowej, |
|
3) |
opracowywanie projektu układu wykonawczego budżetu, |
|
4) |
opracowywanie projektu planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie, |
|
5) |
opracowywanie planu finansowego urzędu oraz sporządzanie planów finansowych szkół w/g wskazówek dyrektora, |
|
6) |
kontrola planów finansowych jednostek budżetowych pod względem zgodności z uchwalonym budżetem oraz kierowanie ich do zatwierdzenia przez zarząd, |
|
7) |
opracowywanie harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetu gminy, |
|
8) |
przygotowanie informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze oraz sprawozdania rocznego z wykonania budżetu, |
|
9) |
przygotowanie projektów uchwał zarządu w sprawie zmian dochodów i wydatków budżetu, |
|
10) |
kontrola przestrzegania dyscypliny finansów publicznych w urzędzie, |
|
11) |
prowadzenie spraw funduszy celowych oraz prowadzenie spraw funduszy środków specjalnych placówek oświatowych, |
|
12) |
współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Izbami i Urzędami Skarbowymi oraz Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. |
|
|
|
|
Zadania realizuje Referat Budżetowy. |
|
|
|
|
3. |
W zakresie spraw księgowych i kasowych: |
|
|
1) |
opracowanie zarządzeń wynikających z ustawy o rachunkowości – m.in. regulaminu kontroli wewnętrznej, zakładowego planu kont, instrukcji inwentaryzacyjnej, instrukcji kasowej, |
|
2) |
prowadzenie księgowości urzędu oraz szkół prowadzonych przez gminę, |
|
3) |
przyjmowanie sprawozdań finansowych gminnych jednostek organizacyjnych, |
|
4) |
sporządzenie sprawozdawczości finansowej urzędu oraz zbiorczej gminy, |
|
5) |
współdziałanie w zakresie inwestycji gminnych przy sporządzaniu sprawozdawczości GUS, |
|
6) |
sporządzanie sprawozdawczości kwartalnej US o wynagrodzeniach, |
|
7) |
współdziałanie z organami finansowymi i bankami, opracowanie specyfikacji do wyboru banku prowadzącego bankową obsługę gminy, |
|
8) |
prowadzenie ewidencji wartościowej (syntetycznej) składników mienia komunalnego gminy, |
|
9) |
sporządzanie informacji o przekształceniach prywatyzacji mienia komunalnego, |
|
10) |
prowadzenie spraw płacowych pracowników urzędu i pracowników szkół, |
|
11) |
sporządzanie deklaracji miesięcznych ZUS, US, PZU, |
|
12) |
naliczanie i obsługa księgowa zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, |
|
13) |
prowadzenie obsługi kasowej, |
|
14) |
organizacja i kontrola obiegu dokumentacji finansowej, |
|
15) |
wykonywanie zadań obronnych określonych w regulaminie organizacyjnym na czas „W”. |
Rejestr zmian
Modyfikował/a: Zastępca Kierownika USC
Data: 2011-01-27 13:25:42