Kompetencje - Wydział Rolnictwa, Gospodarki Gruntami, Ochrony Środowiska, Działalności Gospodarczej, Gospodarki Komunalnej i Lokalowej
Wydział realizuje zadania: |
|||
|
|
||
1. |
W zakresie gospodarki nieruchomościami: |
||
|
1) |
prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem nieruchomościami stanowiącymi własność gminy: |
|
|
|
a) |
dotyczących tworzenia i gospodarowania gminnym zasobem nieruchomości, |
|
|
b) |
ustalenie sposobu i terminów zagospodarowania nieruchomościami gruntowymi, związanych z obrotem tj. sprzedażą, zamianą, zrzeczeniem się oddaniem w użytkowanie wieczyste, w najem lub dzierżawę, użyczeniem, |
|
|
c) |
przygotowanie stosownych projektów uchwał rady w wyżej wymienionych sprawach, |
|
|
d) |
prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem prawa pierwokupu nieruchomości, |
|
|
e) |
aktualizacja opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości. |
|
2) |
prowadzenie spraw z zakresu komunalizacji mienia gminy, prowadzenie ewidencji mienia komunalnego i nieruchomości, |
|
|
3) |
przygotowanie informacji dla rady o stanie mienia komunalnego zgodnie |
|
|
4) |
przygotowanie projektu podziału nieruchomości. |
|
|
|
|
|
2. |
W zakresie rolnictwa, leśnictwa i lecznictwa: |
||
|
1) |
aktualizacja dokumentacji do spisów rolnych oraz prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem tych spisów, |
|
|
2) |
wydawanie zezwoleń na uprawę maku, |
|
|
3) |
prowadzenie spraw związanych z ochroną roślin uprawnych przed szkodnikami, chorobami i chwastami, |
|
|
4) |
współdziałanie z samorządem rolniczym prowadzenie spraw dotyczących wyborów do izb rolniczych, |
|
|
5) |
współdziałanie z administracją rządową w zakresie zwalczania chorób zakaźnych zwierząt, |
|
|
6) |
realizacja zadań związanych ze znakowaniem obszarów dotkniętych lub zagrożonych chorobą zakaźną zwierząt, |
|
|
7) |
prowadzenie spraw dotyczących ochrony zwierząt, |
|
|
8) |
realizacja zadań wynikających z ustawy o lasach i ustawy o przeznaczeniu gruntów rolnych do zalesienia, |
|
|
9) |
prowadzenie spraw związanych z ochroną przyrody, |
|
|
10) |
realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych. |
|
|
|
|
|
3. |
W zakresie spraw wynikających z prawa wodnego: |
||
|
1) |
wykonywanie zadań z zakresu przepisów ustawy – Prawo wodne, określających zadania i kompetencje gminy, w szczególności w zakresie orzekania w sprawach naruszenia stosunków wodnych na gruncie, nadzór nad spółkami wodnymi, wykonywanie przepisów o melioracjach wodnych, |
|
|
2) |
prowadzenie spraw przeciwpowodziowych w gminie, a w szczególności dokumentacji Gminnego Komitetu Przeciwpowodziowego, organizowania |
|
|
3) |
prowadzenie spraw związanych z klęskami żywiołowymi, w tym współpraca ze sztabami powołanymi do zwalczania klęsk żywiołowych, ewakuacja ludności, zwierząt i mienia, |
|
|
4) |
wykonywanie zadań obronnych, określonych w regulaminie organizacyjnym na czas „W”. |
|
|
|
|
|
4. |
W zakresie ochrony środowiska, utrzymanie porządku i czystości w gminie: |
||
|
1) |
kontrola realizacji przepisów w ochronie środowiska, między innymi w zakresie gospodarki odpadami oraz gospodarki wodno – ściekowej, |
|
|
2) |
wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów, |
|
|
3) |
nadzór nad zadrzewieniem terenów gminnych i pielęgnacja zieleni, |
|
|
4) |
prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie. |
|
|
|
|
|
5. |
W zakresie działalności gospodarczej: |
||
|
1) |
prowadzenie rejestru działalności gospodarczej, dokonywanie wpisów i wykreśleń, prowadzenie obsługi rejestru, |
|
|
2) |
współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie podejmowania działań likwidacji bezrobocia na terenie gminy: |
|
|
|
- organizacja prac interwencyjnych, - organizacja prac publicznych, |
|
|
3) |
prowadzenie targowiska gminnego. |
|
|
|
|
|
6. |
W zakresie gospodarki komunalnej i lokalowej: |
||
|
1) |
realizacja zadań z zakresu zaopatrzenia w energię elektryczną, poprzez planowanie, organizację oświetlenia miejsc publicznych i dróg znajdujących się na terenie gminy, |
|
|
2) |
kontrola liczników oświetlenia ulicznego na terenie gminy, |
|
|
3) |
opieka nad cmentarzami i grobami wojennymi miejscami pamięci narodowej zgodnie z zawartym porozumieniem, |
|
|
4) |
prowadzenie spraw administratora budynków komunalnych, umowy najmu, czynsze, remonty i in., |
|
|
5) |
prowadzenie dokumentacji i wypłata dodatków mieszkaniowych, |
|
|
6) |
współpraca z administracjami budownictwa w zakresie realizacji zadań usuwania odpadów i zaopatrzenia w ciepło. |
Rejestr zmian
Modyfikował/a: Zastępca Kierownika USC
Data: 2011-01-27 13:16:57