Kompetencje - Wydział Organizacyjny i Spraw Pracowniczych
Wydział realizuje zadania: |
|||
|
|
||
1. |
W zakresie spraw kadrowych: |
||
|
1) |
prowadzenie spraw osobowych pracowników urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych i szkół prowadzonych przez gminę, |
|
|
2) |
organizowanie konkursów na stanowiska kierownicze, |
|
|
3) |
prowadzenie spraw rentowych i emerytalnych pracowników jak w ppkt 1, |
|
|
4) |
prowadzenie spraw związanych z dyscypliną pracy, |
|
|
5) |
organizowanie szkoleń pracowniczych, |
|
|
6) |
współpraca z referatem finansowym w sprawach wynagrodzeń pracowniczych oraz etatyzacji urzędu i projektów organizacyjnych w szkołach, |
|
|
7) |
ewidencja urlopów wypoczynkowych, |
|
|
8) |
prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem środkami funduszu świadczeń socjalnych. |
|
|
|
|
|
2. |
W zakresie obsługi organów gminy: |
||
|
1) |
przygotowywanie i doręczanie radnym kompletu materiałów na sesję rady, tj. zawiadomień o terminie, porządku obrad, projektów uchwał i niezbędnych materiałów pomocniczych, |
|
|
2) |
współudział w przygotowywaniu uchwał rady i zarządu oraz załączników, |
|
|
3) |
protokołowanie sesji, sporządzanie protokołu i udostępnienie go do wglądu radnym, |
|
|
4) |
prowadzenie rejestru uchwał, postanowień i protokołów sesji rady, |
|
|
5) |
ogłaszanie w wojewódzkim dzienniku urzędowym aktów prawa miejscowego, |
|
|
6) |
odbieranie od radnych, pisemnych interpelacji nadawanie im biegu, włącznie z doręczeniem odpowiedzi, |
|
|
7) |
organizowanie współpracy pomiędzy radą gminy, a radami sołeckimi, |
|
|
8) |
gromadzenie dokumentacji rad sołeckich, nadawanie biegu uchwałom podjętym przez te rady, |
|
|
9) |
organizowanie obiegu informacji między radnymi, a radami sołeckimi, |
|
|
10) |
na wniosek przewodniczących komisji zawiadamianie członków komisji o terminach i tematyce posiedzeń, |
|
|
11) |
przygotowanie strony technicznej posiedzeń komisji rady, |
|
|
12) |
kierowanie projektów uchwał rady do zaopiniowania przez komisje rady, |
|
|
13) |
sporządzanie protokołów z posiedzeń komisji rady gminy, |
|
|
14) |
przekazywanie burmistrzowi wniosków z posiedzeń komisji rady gminy, |
|
|
15) |
przedstawienie przewodniczącemu rady protokołów z posiedzeń komisji rady gminy i nadanie biegu wnioskom i postulatom, |
|
|
16) |
gromadzenie dokumentacji z działalności poszczególnych komisji, |
|
|
17) |
obsługa kancelaryjna działalności przewodniczącego rady gminy, |
|
|
18) |
prowadzenie rejestru i dokumentacji skarg rozpatrywanych przez radę, |
|
|
19) |
prowadzenie spraw związanych z wyborami: prezydenckimi, parlamentarnymi, samorządowymi, referendum, wyborów jednostek pomocniczych gminy (rady sołeckie, sołtysi) i ławników sądowych, |
|
|
20) |
gromadzenie odpowiedniej dokumentacji w zakresie wyborów, referendów, |
|
|
21) |
obsługa kancelaryjna burmistrza w tym: |
|
|
|
a) |
kompletowanie materiałów przedkładanych do decyzji burmistrza, |
|
|
b) |
weryfikacja pod względem formalno – prawnym przedłożonych materiałów, |
|
|
c) |
sporządzanie protokołów z posiedzeń burmistrza, |
|
|
d) |
kierowanie projektów zarządzeń burmistrza, |
|
|
e) |
prowadzenie rejestru zarządzeń, |
|
|
f) |
przekazywanie, za potwierdzeniem wydziałów i jednostek organizacyjnych informacji od burmistrza, |
|
|
g) |
kontrola wykonywania zarządzeń. |
|
22) |
udzielanie informacji publicznej o działalności organów gminy, |
|
|
23) |
wykonywanie zadań obronnych określonych w regulaminie organizacyjnym na czas „W”. |
|
|
|
|
|
3. |
W zakresie obsługi administracyjnej: |
||
|
1) |
prowadzenie kancelarii ogólnej, |
|
|
2) |
organizowanie obiegu informacji wewnętrznej w urzędzie, |
|
|
3) |
prowadzenie rejestru delegacji służbowych, |
|
|
4) |
prowadzenie ewidencji wyjść pracowniczych w godzinach pracy, |
|
|
5) |
planowanie i organizacja zaopatrzenia urzędu w środki trwałe, materiały biurowe i środki czystości oraz prowadzenie stosownej ewidencji w tym zakresie, |
|
|
6) |
nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości w urzędzie, |
|
|
7) |
dbałość o właściwy stan techniczny budynku, |
|
|
8) |
prowadzenie archiwum zakładowego, |
|
|
9) |
techniczna obsługa tablic informacyjnych urzędu, |
|
|
10) |
dekorowanie urzędu z okazji świąt państwowych i lokalnych, |
|
|
11) |
obsługa i dbałość o właściwą eksploatację maszyn i urządzeń oraz lokali biurowych, |
|
|
12) |
obsługa sekretariatu burmistrza oraz obsługa techniczna narad organizowanych przez burmistrza, |
|
|
13) |
ewidencja w zakresie gospodarowania mieniem ruchomym urzędu, |
|
|
14) |
prenumerata dzienników i czasopism, |
|
|
15) |
wykonywanie zadań obronnych określonych w regulaminie organizacyjnym na czas „W”. |
|
|
|
|
|
4. |
W zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy: |
||
|
1) |
przestrzeganie przepisów i zasad bhp i ppoż. w urzędzie, |
|
|
2) |
przedstawianie burmistrzowi pokontrolnej analizy stanu bhp i ppoż. wraz z koniecznymi wnioskami i propozycjami, |
|
|
3) |
bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń, |
|
|
4) |
prowadzenie rejestru, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, |
|
|
5) |
organizowanie i zapewnienie odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bhp i ppoż. przed dopuszczeniem do pracy i szkoleń okresowych, |
|
|
6) |
organizowanie profilaktycznych badań pracowników – wstępnych, okresowych i kontrolnych, prowadzenie w tym zakresie stosownej dokumentacji, |
|
|
7) |
współdziałanie ze służbą zdrowia w zakresie profilaktyki opieki zdrowotnej nad pracownikami urzędu, m.in. badań pracowników oraz analiz stanu ich zdrowia. |
Rejestr zmian
Modyfikował/a: Zastępca Kierownika USC
Data: 2011-01-24 10:06:36