Kompetencje - Wydział Planowania Przestrzennego, Inwestycji i Remontów Infrastruktury Komunalnej
Wydział realizuje zadania: |
|||
|
|
||
1. |
W zakresie zagospodarowania przestrzennego i budownictwa: |
||
|
1) |
prowadzenie spraw związanych ze sporządzeniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, |
|
|
2) |
przygotowanie projektów uchwał rady o przystąpieniu do sporządzania gminnych planów zagospodarowania przestrzennego, określanie granic obszaru objętego planem, przedmiotu i zakresu jego ustaleń, |
|
|
3) |
prowadzenie spraw związanych ze sporządzaniem przez zarząd planu zagospodarowania przestrzennego m.in.: |
|
|
|
a) |
ogłaszanie o przystąpieniu do opracowania planu i zawiadomienie właściwych organów, |
|
|
b) |
zasięganie opinii oraz uzgadnianie projektu z właściwymi organami, |
|
|
c) |
wykładanie projektu planu do publicznego wglądu, a także zapewnienie informacji o wyłożonym projekcie i umożliwienie uzyskania, za zwrotem kosztów, kopii wyrysów i wypisów, |
|
|
d) |
przyjmowanie, rozpatrywanie i przedkładanie radzie protestów i zarzutów wniesionych do projektu planu, |
|
|
e) |
doręczenie zainteresowanym wyciągu z uchwały rady dotyczącej wyżej wymienionych spraw, |
|
|
f) |
przedkładanie radzie projektu planu, przedstawianie planu wojewodzie w celu oceny zgodności z prawem do ogłoszenia w wojewódzkim dzienniku urzędowym. |
|
4) |
wydawanie wypisów i wyrysów planu zagospodarowania przestrzennego: przygotowanie projektów uchwał rady w sprawie opłat administracyjnych za te czynności, |
|
|
5) |
prowadzenie aktualizowanego rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, gromadzenie materiałów związanych z tymi planami, wraz z odpowiedzialnością za przechowywanie oryginałów planów, jak również uchylonych i nieobowiązujących, |
|
|
6) |
ustalenie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu po uzyskaniu uzgodnień lub decyzji wymaganych ustawą i przepisami szczególnymi, |
|
|
7) |
stwierdzenie wygaśnięcia decyzji o warunków zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadkach określonych ustawą, |
|
|
8) |
prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, |
|
|
9) |
opiniowanie zgodności proponowanego podziału nieruchomości z ustaleniami planu zagospodarowania przestrzennego. |
|
|
|
|
|
2. |
W zakresie inwestycji i remontów: obiektów komunalnych, dróg, wodociągów i kanalizacji: |
||
|
1) |
planowanie zadań inwestycyjnych i środków na ich realizację obejmujących między innymi budowę, modernizację obiektów i urządzeń komunalnych oraz zakupy inwestycyjne, |
|
|
2) |
opracowywanie wieloletnich programów inwestycyjnych, |
|
|
3) |
przygotowanie założeń do projektów budowlanych, projektów umów, uzyskanie uzgodnień, opinii i zatwierdzenia projektu do dalszej realizacji, |
|
|
4) |
działania przygotowawcze do rozpoczęcia budowy: zawarcie umowy, przygotowanie dokumentacji budowy, przekazanie placu budowy oraz sprawy związane z pozwoleniem wejścia w teren, |
|
|
5) |
kontrola przebiegu robót, odbiory robót zanikających, odbiór końcowy, skompletowanie dokumentacji odbiorczej i dokumentów związanych z użytkowaniem, |
|
|
6) |
prowadzenie sprawozdawczości GUS w zakresie inwestycji gminnych w uzgodnieniu z referatem finansowym, |
|
|
7) |
koordynacja działań z inwestorami zastępczymi, udziały w naradach, przetargach oraz kontrola finansowa robót, |
|
|
8) |
opiniowanie planów finansowych zadań inwestycyjnych jednostek organizacyjnych gminy. |
|
|
|
|
|
3. |
W zakresie zamówień publicznych: |
||
|
1) |
prowadzenie całości spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych przez urząd, a w szczególności, |
|
|
|
a) |
prowadzenie rejestru zgłoszonych zamówień publicznych, |
|
|
b) |
dokonywanie wyboru trybu udzielania zamówienia publicznego, |
|
|
c) |
opracowanie w uzgodnieniu z zarządem specyfikacji istotnych warunków zamówienia, |
|
|
d) |
przygotowanie treści ogłoszenia o zamówienie, |
|
|
e) |
wydawanie zainteresowanym wykonawcom i dostawcom specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz prowadzenie rejestru wydanych specyfikacji, |
|
|
f) |
organizowanie i udział w pracy komisji przetargowej i czuwanie nad prawidłowym przebiegiem, |
|
|
g) |
przygotowanie umowy z wykonawcą, dostawcą wyłonionym w toku postępowania o zamówienie publiczne. |
|
2) |
udzielanie pomocy na rzecz gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie przeprowadzenia przetargów, |
|
|
3) |
opracowywanie sprawozdań dla potrzeb organów gminy i instytucji zewnętrznych, między innymi dla potrzeb promocji gminy, |
|
|
4) |
wykonywanie zadań obronnych określonych w regulaminie organizacyjnym na czas „W”. |
|
|
|
|
|
4. |
W zakresie promocji i strategicznego rozwoju gminy: |
||
|
1) |
koordynacja zadań ujętych w planach strategicznych rozwoju gminy, |
|
|
2) |
promowanie walorów gospodarczo-społecznych gminy, |
|
|
3) |
prezentowanie potencjalnym inwestorom formalnoprawnym możliwości prowadzenia działalności gospodarczej na terenie gminy, zapewniającej jej rozwój i tworzenie nowych miejsc pracy, |
|
|
4) |
bieżące analizowanie wszelkiego rodzaju publikatorów i informacji o kryterium możliwości pozyskiwania środków przedakcesyjnych w kraju i za granicą, |
|
|
5) |
opracowywanie projektów uchwał w tym zakresie, |
|
|
6) |
wykonywanie zadań obronnych określonych w regulaminie organizacyjnym na czas „W”. |
Rejestr zmian
Modyfikował/a: Zastępca Kierownika USC
Data: 2011-01-24 09:27:00