Wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie opóżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
Podstawa prawna: art. 7, art. 8 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach /Dz. U.2005 r Nr 236 poz. 2008/ oraz § 2 pkt 1 - 6, załącznika do uchwały Nr XXXIII/319/2009 Rady Miejskiej w Sędziszowie z dnia 30 lipca 2009 roku w sprawie wymagań jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie gminy Sędziszów. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych z terenu Gminy Sędziszów powinien spełniać następujące warunki: 1. w zakresie otrzymania zezwolenia złoży wniosek, który spełnia wymogi określone w art. 8 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (j.t. Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 z późn. zm.) oraz załączyć do wniosku następujące dokumenty: a) stwierdzające, że wnioskujący jest przedsiębiorcą w rozumieniu art. 4, art. 14 ust. 5, art. 75 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. Nr 173, poz.1807 z późn. zm), b) potwierdzające brak zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, c) stwierdzające niekaralność za przestępstwa wymienione w Rozdziale XXXVI Kodeksu karnego, d) potwierdzenie dysponowaniem pojazdami uwzględnionymi we wniosku (np. kserokopie dowodów rejestracyjnych, umowy leasingu, dzierżawy), e) aktualne badania techniczne pojazdów, f) potwierdzające możliwości korzystania z nieruchomości wykorzystywanej jako baza transportowa (np. kserokopia aktu własności, dzierżawy, użytkowania wieczystego), g) zapewniające gotowość odbioru nieczystości ciekłych przez Oczyszczalnię Ścieków w Sędziszowie należącą do Zakładu Usług Komunalnych w Sędziszowie. 2. w zakresie dysponowania pojazdami: a) pojazdy użyte do realizacji usług muszą być sprawne technicznie, estetyczne, oznakowane w sposób trwały poprzez podanie: nazwy, adresu oraz telefonu firmy, b) konstrukcja pojazdów i zastosowane zabezpieczenia powinny skutecznie uniemożliwiać przedostawanie się nieczystości płynnych na zewnątrz, c) pojazdy będą spełniały wymagania wynikające z rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz.U. Nr 193, poz.1617 z późn. zm), 3. w zakresie wyposażenia bazy: nieruchomość przeznaczona pod bazę transportową będzie: • posiadała wyznaczone miejsca do parkowania pojazdów, • zabezpieczona przed dostępem osób postronnych, • spełniała wymagania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, przeciwpożarowe, sanitarne oraz budowlane, 4. w zakresie umowy o świadczenie usług: a) przedsiębiorca zawrze umowę z każdym właścicielem nieruchomości, b) umowa powinna zawierać informację o posiadaniu decyzji zezwalającej naprowadzenie działalności wraz z przywołaniem jej znaku, daty wydania oraz okresu obowiązywania, c) przedsiębiorca zapewni realizację usługi na każde zlecenie właścicieli nieruchomości, z którymi zawarta została umowa, nie później niż w ciągu dwóch dni od daty zlecenia, d) przedsiębiorca będzie wystawiał właścicielom nieruchomości dowody wykonania usługi z określeniem: imienia i nazwiska zleceniodawcy, adresu pod którym zrealizowano usługę, daty i ilości odebranych nieczystości ciekłych, 5. w zakresie wymagań sanitarnych i ochrony środowiska: a) pojazdy do opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości płynnych powinny być poddawane systematycznemu myciu i dezynfekcji. Częstotliwość i zakres ww. zabiegów powinny zapewniać świadczenie usług w sposób zabezpieczający przed ewentualnymi uciążliwościami i zanieczyszczeniem środowiska, b) przedsiębiorca wyposaży pracowników w stosowne środki i odzież ochrony osobistej. 6. w zakresie udostępniania ewidencji umów i dowodów świadczenia usług przedsiębiorca zobowiązany jest do: a) prowadzenia ewidencję zawartych umów, która winna zawierać adres właściciela nieruchomości, harmonogram wywozu, nr umowy b) udostępnienia ewidencji umów i dowodów świadczenia usług oraz umożliwienia przeprowadzenia kontroli z zakresu prowadzonej działalności objętej wydanym zezwoleniem pracownikom Urzędu Miejskiego w Sędziszowie posiadającym imienne upoważnienia Burmistrza Sędziszowa, c) sporządzania i przekazywania Burmistrzowi Sędziszowa zgodnie z art. 9a ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie w terminie do 15 dnia po upływie każdego miesiąca wykazu właścicieli, z którymi w poprzednim miesiącu zawarł umowy na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości płynnych oraz wykazu właścicieli nieruchomości, z którymi w poprzednim miesiącu umowy uległy rozwiązaniu (powinny one zawierać: imię i nazwisko lub nazwę oraz adres właściciela nieruchomości oraz adres nieruchomości), d) sporządzania i przekazywania Burmistrzowi Sędziszowa zgodnie z art. 9a ust.2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w terminie do końca pierwszego kwartału za poprzedni rok kalendarzowy informacji dotyczącej ilości i rodzaju nieczystości ciekłych z terenu miasta i gminy Sędziszów, e) nie przekraczania górnej stawki opłaty za wykonaną usługę przyjętą przez Radę Miejską w Sędziszowie na dany rok. Wszystkie załączone dokumenty (ksero) winny być potwierdzone „za zgodność z oryginałem”. Miejsce składania dokumentów: Sekretariat UM ul. Dworcowa 20 pok. Nr 1 Opłaty: Opłata skarbowa w wysokości 107 zł zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. (Dz. U. nr 225/2006, poz. 1635). Opłatę należy wpłacić na konto: 07 1240 4995 1111 0000 5551 3962 lub w Kasie UM pok. Nr 9, parter Termin załatwienia sprawy: Do 30 dni Forma załatwienia sprawy: Decyzja Tryb odwoławczy: Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem Burmistrza Sędziszowa w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji Stronie. Uwagi Prowadzący: Wydział Rolnictwa, Gospodarki Gruntami, Ochrony Środowiska, Działalności Gospodarczej, Gospodarki Komunalnej i Lokalowej pok. 25 II p. tel. (041) 38-11-129, w. 53
Rejestr zmian
Modyfikował/a: Podinspektor
Data: 2010-03-18 10:16:17