Wydział realizuje zadania:
|
|
|
1.
|
W zakresie gospodarki nieruchomościami:
|
|
1)
|
prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem nieruchomościami stanowiącymi własność gminy:
|
|
|
a)
|
dotyczących tworzenia i gospodarowania gminnym zasobem nieruchomości,
|
|
|
b)
|
ustalenie sposobu i terminów zagospodarowania nieruchomościami gruntowymi, związanych z obrotem tj. sprzedażą, zamianą, zrzeczeniem się oddaniem w użytkowanie wieczyste, w najem lub dzierżawę, użyczeniem,
|
|
|
c)
|
przygotowanie stosownych projektów uchwał rady w wyżej wymienionych sprawach,
|
|
|
d)
|
prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem prawa pierwokupu nieruchomości,
|
|
|
e)
|
aktualizacja opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości.
|
|
2)
|
prowadzenie spraw z zakresu komunalizacji mienia gminy, prowadzenie ewidencji mienia komunalnego i nieruchomości,
|
|
3)
|
przygotowanie informacji dla rady o stanie mienia komunalnego zgodnie
z wymogami ustawy o finansach publicznych,
|
|
4)
|
przygotowanie projektu podziału nieruchomości.
|
|
|
|
2.
|
W zakresie rolnictwa, leśnictwa i lecznictwa:
|
|
1)
|
aktualizacja dokumentacji do spisów rolnych oraz prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem tych spisów,
|
|
2)
|
wydawanie zezwoleń na uprawę maku,
|
|
3)
|
prowadzenie spraw związanych z ochroną roślin uprawnych przed szkodnikami, chorobami i chwastami,
|
|
4)
|
współdziałanie z samorządem rolniczym prowadzenie spraw dotyczących wyborów do izb rolniczych,
|
|
5)
|
współdziałanie z administracją rządową w zakresie zwalczania chorób zakaźnych zwierząt,
|
|
6)
|
realizacja zadań związanych ze znakowaniem obszarów dotkniętych lub zagrożonych chorobą zakaźną zwierząt,
|
|
7)
|
prowadzenie spraw dotyczących ochrony zwierząt,
|
|
8)
|
realizacja zadań wynikających z ustawy o lasach i ustawy o przeznaczeniu gruntów rolnych do zalesienia,
|
|
9)
|
prowadzenie spraw związanych z ochroną przyrody,
|
|
10)
|
realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych.
|
|
|
|
3.
|
W zakresie spraw wynikających z prawa wodnego:
|
|
1)
|
wykonywanie zadań z zakresu przepisów ustawy – Prawo wodne, określających zadania i kompetencje gminy, w szczególności w zakresie orzekania w sprawach naruszenia stosunków wodnych na gruncie, nadzór nad spółkami wodnymi, wykonywanie przepisów o melioracjach wodnych,
|
|
2)
|
prowadzenie spraw przeciwpowodziowych w gminie, a w szczególności dokumentacji Gminnego Komitetu Przeciwpowodziowego, organizowania
i prowadzenia wspólnie z innymi komórkami wewnętrznymi urzędu ratownictwa powodziowego, a następnie szacunku strat i przekazania zebranej dokumentacji
w tym przedmiocie zainteresowanym jednostkom,
|
|
3)
|
prowadzenie spraw związanych z klęskami żywiołowymi, w tym współpraca ze sztabami powołanymi do zwalczania klęsk żywiołowych, ewakuacja ludności, zwierząt i mienia,
|
|
4)
|
wykonywanie zadań obronnych, określonych w regulaminie organizacyjnym na czas „W”.
|
|
|
|
4.
|
W zakresie ochrony środowiska, utrzymanie porządku i czystości w gminie:
|
|
1)
|
kontrola realizacji przepisów w ochronie środowiska, między innymi w zakresie gospodarki odpadami oraz gospodarki wodno – ściekowej,
|
|
2)
|
wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów,
|
|
3)
|
nadzór nad zadrzewieniem terenów gminnych i pielęgnacja zieleni,
|
|
4)
|
prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie.
|
|
|
|
5.
|
W zakresie działalności gospodarczej:
|
|
1)
|
prowadzenie rejestru działalności gospodarczej, dokonywanie wpisów i wykreśleń, prowadzenie obsługi rejestru,
|
|
2)
|
współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie podejmowania działań likwidacji bezrobocia na terenie gminy:
|
|
|
- organizacja prac interwencyjnych,
- organizacja prac publicznych,
|
|
3)
|
prowadzenie targowiska gminnego.
|
|
|
|
6.
|
W zakresie gospodarki komunalnej i lokalowej:
|
|
1)
|
realizacja zadań z zakresu zaopatrzenia w energię elektryczną, poprzez planowanie, organizację oświetlenia miejsc publicznych i dróg znajdujących się na terenie gminy,
|
|
2)
|
kontrola liczników oświetlenia ulicznego na terenie gminy,
|
|
3)
|
opieka nad cmentarzami i grobami wojennymi miejscami pamięci narodowej zgodnie z zawartym porozumieniem,
|
|
4)
|
prowadzenie spraw administratora budynków komunalnych, umowy najmu, czynsze, remonty i in.,
|
|
5)
|
prowadzenie dokumentacji i wypłata dodatków mieszkaniowych,
|
|
6)
|
współpraca z administracjami budownictwa w zakresie realizacji zadań usuwania odpadów i zaopatrzenia w ciepło.
|