ŧ 1. |
1. Nadawanie tytułów: „Zasłużony dla Gminy Sędziszów” i „Honorowy Obywatel Gminy Sędziszów” jest wyrazem szczególnego wyróżnienia i uznania za wybitne i trwałe zasługi w pracy na rzecz rozwoju i promocji gminy Sędziszów.
2. Nadawanie tytułów następuje z okazji ważnych uroczystości narodowych lub gminych. |
|
|
ŧ 2. |
Ustala się następujące zasady przyznawania tytułów:
1) tytuł „Zasłużony dla Gminy Sędziszów”, stanowi wyraz szczególnego wyróżnienia za wybitne dokonania na płaszczyźnie zawodowej i społecznej dla Gminy Sędziszów i jej mieszkańców. Tytuł może być przyznawany osobom fizycznym i osobom prawnym,
2) tytuł „Honorowego Obywatela Gminy Sędziszów”, stanowi wyraz szczególnego wyróżnienia i uznania za wybitne osiągnięcia których wymiar przekracza granice gminy Sędziszów. Tytuł nadaje się osobom fizycznym. |
|
|
ŧ 3. |
Tytuły określone w ŧ 2 nadaje się na wniosek Kapituły Honorowej w formie uchwały Rady Miejskiej. |
|
|
ŧ 4. |
W skład Kapituły Honorowej wchodzą:
1) przewodniczący – z urzędu Przewodniczący Rady,
2) z-ca przewodniczącego – z urzędu Burmistrz Sędziszowa,
3) 3 członków powoływanych przez Radę na okres kadencji, spośród radnych Rady Miejskiej. |
|
|
ŧ 5. |
1. Do kompetencji Kapituły Honorowej należy: |
|
|
|
1) przyjmowanie zgłoszenia o nadanie tytułów wymienionych w ŧ 2,
2) opiniowanie zgłoszenia,
3) sporządzanie i przedstawianie wniosków Radzie Miejskiej. |
|
|
|
2. Zgłoszenia o przyznanie w/w tytułów mogą dokonywać: Burmistrz Sędziszowa, organizacje społeczne i zawodowe funkcjonujące na terenie gminy, zakłady pracy oraz grupa stałych mieszkańców gminy w ilości co najmniej 100 osób. |
|
|
|
3. Zgłoszenie winno zawierać: |
|
|
|
1) dane osobowe kandydata,
2) zgodę kandydata na wszczęcie procedury,
3) zasługi uzasadniające nadanie tytułu,
4) podpisy zgłaszających. |
|
|
ŧ 6. |
1. Zgłoszenia składa się w Biurze Rady. |
|
|
|
2. Zgłoszenie powinno być dokonane co najmniej na 2 miesiące wcześniej niż przewidywana okoliczność wręczenia tytułów. |
|
|
|
3. Biuro Rady prowadzi osobno: |
|
|
|
- Księgę „Zasłużonych dla Gminy Sędziszów”,
- Księgę „Honorowych Obywateli Gminy Sędziszów”
z danymi: numer uchwały, imię i nazwisko osoby, dane osobowe (adres zamieszkania i PESEL), datę i okoliczność nadania tytułu. |
|
|
ŧ 7. |
1. Dokumentami potwierdzającymi fakt nadania tytułu są: akt nadania i medal. |
|
|
|
2. Akt nadania jest odzwierciedleniem danych z uchwały Rady Miejskiej i księgi. |
|
|
|
3. Medale wykonane są z trwałego materiału, w kształcie zapełnionego koła o średnicy 10 cm z herbem gminy Sędziszów w środku i napisem w otoku: „Zasłużony dla Gminy Sędziszów” i „Honorowy Obywatel Gminy Sędziszów” rok nadania oraz okoliczność. |
|
|
|
4. Wzór aktu nadania i medalu stanowią załączniki Nr 1 i 2 do niniejszej uchwały. |
|
|
|
5. Koszty związane z nadaniem tytułu pokrywane są ze środków budżetowych gminy Sędziszów. |
|
|
ŧ 8. |
1. Uroczyste wręczenie aktu nadania i medalu odbywa się w trakcie uroczystych sesji Rady Miejskiej lub innych okoliczności uzasadniających ich wręczenie. |
|
|
|
2. Aktu nadania tytułów dokonują Przewodniczący Rady i Burmistrz Sędziszowa. |
|
|
ŧ 9. |
1. Rada Miejska może w drodze uchwały pozbawić osoby wyróżnione tytułu w przypadkach: |
|
|
|
1) skazania wyróżnionego na karę pozbawienia praw publicznych,
2) dopuszczenia się przez wyróżnionego czynu wskutek którego stał się niegodny tytułu. |
|
|
|
2. Pozbawienie tytułu odbywa się w trybie obowiązującym przy jego nadaniu. |
|
|
ŧ 10. |
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Sędziszowa. |
|
|
ŧ 11. |
Uchwała podlega podaniu do publicznej wiadomości poprzez ogłoszenie jej w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego. |
|
|
ŧ 12. |
Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą obowiązywania od dnia powzięcia. |