XML
Protokół Nr II/2005 z dnia 22 marca 2005 roku

 

Protokół Nr II/2005.

z sesji Rady Miejskiej w Sędziszowie

z dnia 22 marca 2005 roku

 

 

Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Adam Mysiara.

Stwierdził iż obecnych jest 14 radnych co stanowi odpowiednie quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

Na sekretarza obrad zaproponował radnego Mariusza Gliwińskiego.

Głosowanie

14 głosów – za

Zapytał czy są wnioski do proponowanego porządku obrad.

Wniosków nie zgłoszono.

Odczytał proponowany porządek obrad ( załącznik do protokołu).

Głosowanie

14 głosów – za

Ad.2

Przewodniczący poddał pod głosowanie protokół z poprzedniej sesji.

Głosowanie

14 głosów – za

Burmistrz wspólnie z Przewodniczącym Rady Miejskiej wręczyli nagrody  laureatom Konkursu Plastycznego OC pod hasłem „Woda – Bezpieczeństwo – Ja”:

I grupa 6 – 8 lat

1 miejsce SP Tarnawa

2 miejsce SP Tarnawa

3 miejsce SP Tarnawa

 

II grupa 9 – 12 lat

     1 miejsce SP Mstyczów

     2 miejsce SP Tarnawa

     3 miejsce SP Tarnawa

 

III grupa 13 – 16 lat

     1 – 3 miejsce Gimnazjum Sędziszów

Ad. 3

Pan Burmistrz

-         odczytał informację o pracy za okres od 10 lutego do 21 marca 2005 roku.

( informacja stanowi załącznik do protokołu).

Ad. 4

Radny T.Styczeń

-  na drodze Mierzawa Sędziszów są takie wyrwy, których już nie można ominąć poprosił o załatanie.

- mieszkańcy proszą o interwencję w Kołach Łowieckich o odstrzał lisów.

Pani M.Muzoł

- drogi do remontu zostały już spisane, ZDP jest umówiony z Naczelnikiem BRI i jak tylko warunki pogodowe pozwolą będą naprawiać.

Radny R.Lechowski

- zwrócił się do Pani Muzoł o zgłoszenie w Powiecie remontu dziur na moście w Rynku.

Pan Przewodniczący

- Pani Muzoł już odpowiedziała kiedy będą prace na drogach powiatowych.

Pan K.Chmaruk

- na drogach powiatowych od dziś będą łatać zimną masą a po świętach ulice w miastach  będą naprawiane masą natryskową. My dziś przywozimy zimną masę i wspólnie z ZUK będziemy naprawiać drogi gminne.

Radny Z.Konieczny

- zgłosił konieczność ścinki poboczy od kościoła w kierunku Podsadka.

Radny M.Żelezik

- nie tylko drogi asfaltowe są zniszczone tłuczniówki również, poprosił o wyrównanie drogi w Przełaju Czepieckim i ścinkę poboczy.

- ponowił prośbę o zamontowanie przepustu w Białowieży,

- proponuję zwiększyć kwotę kredytu i naprawić wszystkie drogi.

Radny J. Sroka

- dowieźć kamień  do Bugaja,

- remont drogi przez Szałas,

- remont odcinka od Tarnawy do Marianowa,

- zabezpieczyć źródełka w Krzelowie.

Radny W.Tabor

- zapytał czy będzie robione odwodnienie w Gniewięcinie i kiedy?

- doziarnić drogę w kierunku Sielca,

- do kogo mają zwracać się rolnicy  na których polach były rozstawione siatki, śnieg długo zalega  i niszczy im zboże?

Radny Z.Adamski

-  w Sosnowcu i na ul. Polnej konieczny remont i odwodnienie, na dziś dziur nie da się ominąć,

- przez Marianów nowa droga a na naszym odcinku rozsypuje się,

- zgłosił doziarnienie ulic Rzecznej i Bąkowskiej.

Radny J.Wiencek

- na Skarpie są nowe chodniki ale przy nich ubytki w asfalcie , przy najbliższych pracach na drogach prośba o załatanie,

- wyczyścić kraty kanalizacji deszczowej.

Radny Z.Gładki

- ścinka poboczy w Pawłowicach k/ stadionu,

- na drodze od Trzcińca do Łowinii ZDP wysypał 5 zestawów kamienia na terenie gminy Nagłowice, po naszej stronie nic nie przywieziono oznacza to że Pan Grad nie zna drogi , poprosił Panią Muzoł o zgłoszenie,

- od przystanku w Krzcięcicach w kierunku Wojciechowic i Łowinii droga tak zniszczona, że nie da się przejechać konieczny remont.

Ad. 5

Pani Sekretarz

- przedstawiła projekt uchwały w sprawie utworzenia Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością wspólnie z Fabryką Kotłów SEFAKO S.A.

Radca Prawny

- zapis w projekcie, że prace na rzecz Spółki będą wykonywane przez SEFAKO nie był sprzeczny z prawem, Spółka nie musi działać w oparciu o ustawę o zamówieniach publicznych bo nie należy do sfery finansów publicznych. (gmina będzie mniejszościowym udziałowcem). Roboty może wykonywać ktoś inny, na dziś taka jest intencja stron stąd elastyczność zapisów ŧ 4, są to ramówki. Umowa będzie przedstawiona Radzie do akceptacji, ten zapis w umowie partnerskiej może być przyjęty.

Jeśli chodzi o koszty prac w związku z wejściem na tereny osób fizycznych i instytucji, cała sieć ma 5 km w naszej dyspozycji jest 1,5 km. Z operatu szacunkowego wynika, że wartość służebności gdyby trzeba było płacić wynosi ok. 40.000zł.

W dyspozycji Skarbu Państwa jest ponad połowa, będziemy się starać uzyskać zgodę na wejście nieodpłatne, w całości problematyki koszty nie są znaczne.

Pan Wiceprzewodniczący

- te kwestie poruszaliśmy na posiedzeniu Komisji Budżetowej, jeśli Radca Prawny uważa że taki zapis może być to niech zostanie. Natomiast na dziś proponuję zmianę

w ŧ 1 wykreślić pkt. 2 i przenieść go do ŧ 4. Zatwierdzenie aktu założycielskiego zostawmy na okres późniejszy aż wyjaśnią się wszystkie sprawy.

Druga sprawa to zgłaszam do protokołu iż zobowiązujemy Burmistrza do wypracowania do końca maja sytuacji awaryjnej gdyby się nie udało podpisać umowy Spółki. Do dziś SEFAKO nie ma zgody Walnego Zgromadzenia na podpisanie umowy. Może do końca marca nie być Spółki, musimy być przygotowani na inne rozwiązania.

Pan Burmistrz

- 17 marca odbyło się nadzwyczajne Walne Zgromadzenie w SEFAKO celem podjęcia uchwały i wyrażenia zgody na tworzenie Spółki z Gminą. Skarb Państwa zanegował pewne elementy procedur, punkt ten został zdjęty z porządku obrad i przełożony na czerwiec. Powiedzieliśmy że to nam opóźnia procedury związane z tworzeniem Spółki. Przedstawiciel POLIMEX stwierdził, że jest deklaracja do wyrażenia zgody.

My cały czas prowadzimy rozmowy z innymi gdyby nie wyszło z SEFAKO, wybieramy koncepcję łącznie z budową nowej kotłowni. Stanowisko Rady było aby tworzyć Spółkę z SEFAKO ze wzglądów społecznych i ekonomicznych. Gdyby coś się stało i SEFAKO podaje ciepło a my prowadzimy dystrybucję to trzeba się zastanowić jak gubić straty. SEFAKO miało przejąć kotłownię od 4 marca br, dobrze się stało że podpisano ugodę i od 1 lipca kotłownia wraca do SEFAKO.

Pan Przewodniczący

- poddał pod głosowanie zgłoszone poprawki do projektu uchwały , przeniesienie  pkt.2 z ŧ 1 do ŧ 4, który otrzymuje brzmienie:

W formie odrębnych uchwał zostaną Radzie Miejskiej przedłożone do zatwierdzenia:

-         program współpracy Gminy Sędziszów i Fabryki Kotłów SEFAKO S.A. przy tworzeniu i funkcjonowaniu spółki i akt założycielski spółki przed podpisaniem aktu notarialnego,

-         wybór przedstawicieli Gminy do Rady Nadzorczej.

Głosowanie

14 głosów – za

Następnie poddał pod głosowanie uchwałę wraz z przyjętą poprawką

Głosowanie

14 głosów – za                                 uchwała Nr II/10/2005

Ad. 6

Pani Sekretarz

- przedstawiła Regulamin udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym  dla uczniów w gminie Sędziszów, w regulaminie uwzględniono wnioski Komisji, zmiany dotyczą ŧ 6, ŧ 15 i ŧ 20. Niniejszy Regulamin przedłożył organ wykonawczy wykonując obowiązek ustawowy, pod kwotę dotacji celowych bo w budżecie nie ma zabezpieczonych środków na stypendia. Ustalono jedną wysokość stypendiów w kwocie 45 zł miesięcznie.

Pan Burmistrz

- interpretacje przepisów dotyczących stypendiów mówią jednoznacznie, że powinno się podzielić tyle środków ile przyjdzie dotacji z MEN, tak nam przedstawiono na szkoleniach dotyczących stypendiów.

Radny W.Tabor

- zapytał czy zasiłek szkolny musi być określony na jakie cele.

Pani Sekretarz

- obowiązkowo musi być jedna z form określona w regulaminie.

Pan Przewodniczący

- odczytał uchwałę w sprawie uchwalenia regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów w gminie Sędziszów.

Głosowanie

13 głosów – za

1 głos – wstrzymujący się                    uchwała Nr II/11/2005

Pani M.Muzoł

- złożyła życzenia z okazji Świąt Wielkanocnych na ręce Przewodniczącego Rady Miejskiej i Burmistrza Sędziszowa.

Ad. 7

Pan K.Chmaruk

- przedstawił uchwałę w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Sędziszów.

Pan Burmistrz

- płatność będzie w 2006 roku, prosimy o przeznaczenie środków w budżecie 2006 roku na to zadanie. Co roku wydajemy na decyzje o warunkach zabudowy ok. 50.000zł, jeśli będziemy mieć plan tych kosztów nie będzie , skróci to również drogę inwestorom do uzyskania pozwolenia na budowę.

Pan Przewodniczący

- poddał uchwałę pod głosowanie

głosowanie

14 głosów – za                        uchwała Nr II/12/2005

Ad. 8

Pan K.Chmaruk

- odczytał uchwałę w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Sędziszów w granicach sołectw Gminy.

Głosowanie

14 głosów – za                        uchwała Nr II/13/2005

Ad. 9

Pan K.Chmaruk

- przedstawił uchwałę w sprawie zatwierdzenia projektu planu aglomeracji.

Głosowanie

14 głosów – za                           uchwała Nr II/14/2005

Ad. 10

Pan K. Chmaruk

- odczytał uchwałę zmieniającą uchwałę własną w sprawie przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Sędziszów na lata 2004 – 2013. Poprawki dotyczą nazwy zadań i kosztów, mamy już kosztorysy inwestorskie  i to co ujęte we wnioskach musi być zgodne z budżetem, zapisy muszą być jednakowe.

Głosowanie

13 głosów – za

1 głos – wstrzymujący się             uchwała Nr II/15/2005

Ad. 11

Pani Sekretarz

- ustawa nakłada na gminę prowadzenie usług opiekuńczych , corocznie musimy ustalać koszt 1 godziny, u nas stawki od 4 lat są na tym samym poziomie.

Odczytała uchwałę w sprawie ustalenia kosztu 1 godziny usług opiekuńczych w 2005r świadczonych przez opiekunki domowe Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.

Głosowanie

14 głosów – za                          uchwała Nr II/16/2005

Ad. 12

Pani Sekretarz

-  przedstawiła zmiany w Gminnym Programie Przeciwdziałania Alkoholizmowi – dotyczy zwiększenia środków z dodatkowych wpłat plus kwota pozostała z ubiegłego roku – łącznie 32.615 zł.

Następnie odczytała uchwałę w sprawie zmian w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2005 wraz z uzasadnieniem.

Głosowanie

14 głosów – za                         uchwała Nr II/17/2005

Ad. 13

Pani Sekretarz

- odbyły się wybory nowego sołtysa w Swaryszowie , została wybrana

Pani Bożena Grabek.

Odczytała uchwałę zmieniającą uchwałę własną Nr I/8/2003 z dnia 20 lutego 2003 roku w sprawie zarządzenia poboru w drodze inkasa  należności pieniężnych pobieranych w formie łącznego zobowiązania pieniężnego i wyznaczenia stałych inkasentów.

Głosowanie

14 głosów – za                       uchwała Nr II/18/2005

Ad. 14

Radny Z.Konieczny

- w związku z pismem sołtysów o podniesienie prowizji od podatku Rada na wniosek Komisji Rolnictwa postanowiła podnieść o 38% z wyróżnieniem 6 sołectw n/w, dla których proponujemy podwyżkę o 58%:

Bugaj

Grązów

Piła

Czepiec

Przełaj Czepiecki

Zagaje

Pan Przewodniczący

- poddał pod głosowanie uchwałę w sprawie określenia wynagrodzenia za inkaso łącznego zobowiązania pieniężnego.

Głosowanie

13 głosów – za                        uchwała Nr II/19/2005

Ad. 15

Z – ca Skarbnika

- przedstawiła uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2005.

1.      dotyczy pokrycia kosztów remontu budynku w Tarnawie

     głosowanie

    13 głosów – za           uchwała Nr II/20/2005

2. dotacja na wyposażenie oddziału „0” w Pawłowicach

     głosowanie

    14 głosów – za           uchwała Nr II/21/2005

3.  dotyczy korekty zmiana klasyfikacji zwróconych środków oraz przeniesień w

     dziale Ochrona Przeciwpożarowa.

     głosowanie

     14 głosów – za          uchwała Nr II/22/2005

4.      dotyczy zwiększenia środków na wnioski złożone dla Mstyczowa i Łowinii

     głosowanie

     14 głosów – za         uchwała Nr II/23/2005

Pani M.Zapiór

- przedstawiła uchwałę w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2005 - OPS

głosowanie

14 głosów – za                     uchwała Nr II/24/2005

Ad. 16

Pan Burmistrz

- udzielił odpowiedzi na interpelacje radnych:

ZDP już rozpoczął łatanie dziur od Biedronki , my od jutra rozpoczynamy na naszych asfaltowych,

- ścinkę poboczy będziemy wykonywać w miarę możliwości na swoich drogach,

- w tym roku do dróg powiatowych dokładamy 250.000zł, w miarę posiadanych środków postaramy się dowieźć kamień i uzupełnić Szałas, Bugaj,

- ścinkę poboczy przy drogach powiatowych zgłosimy,

- w miarę możliwości postaramy się wnioski uwzględnić,

- sprawę niszczenia zasiewów przy siatkach należy zgłaszać do zarządcy drogi,

- ul. Marianowska jest w złym stanie postaramy się poprawić ale podstawowego remontu nie mamy w planie,

- postaramy się posprzątać ile nam się uda przy pomocy ZUK, podziękował Dyrektorowi ZUK za utrzymanie dróg w przejezdności w czasie ostatnich opadów śniegu.

Ad. 17

Radny W.Tabor

- zwrócił się o wytyczenie drogi wzdłuż PALKO Gniewięcin – Jedliny.

Radny Z.Adamski

- poprosił o nowy przystanek k/szkoły obecny jest bardzo zniszczony, deklarujemy transport i montaż.

Sołtys Borszowic

- w Borszowicach wszystkie zaklejone dziury ponownie wypadły, wszyscy zgłaszają sprawy dróg a my nie mamy radnego.

- k/ starego cmentarza były ustawione znaki o zakazie zatrzymywania się, zapytał czy teraz gdy teren został utwardzony nie można ich zdjąć?

- dziękujemy za podniesienie prowizji ale chcemy wiedzieć od czego to jest liczone, czy od zebranej sumy a czy od dotychczasowej wysokości za inkaso, według nas nie jest to żadna podwyżka. I rata podatku już zebrana i od tego nie dostaniemy, to nas nie zadowala.

Radna A.Skóra

- poczułam się obrażona, o drogach mówiliśmy globalnie uważałam, że temat jest załatwiony dla wszystkich.

Radny J.Psonak

- zapytał czy jest możliwość wypłaty podwyższonego inkasa od stycznia?

Pani Sekretarz

- myślę że tak uchwała dotyczy podatku który będzie wpłacony.

Sołtys Borszowic

- tyle środków jest na Program Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, nasuwają się wnioski o zmniejszenie punktów sprzedaży alkoholu. U nas jest duża ilość sklepów, barów i od tego zaczyna się problem alkoholowy i coraz większe pieniądze są potrzebne na zwalczanie alkoholizmu. Proszę Radę  o przemyślenie tematu ilości punktów sprzedaży alkoholu.

Pan K.Chmaruk

- ZDP nie wyraził zgody na usunięcie znaków ani na parkowanie, cmentarz znajduje się na łuku drogi i zatrzymywanie się tam samochodów zagraża bezpieczeństwu w ruchu drogowym.

Radny Z.Adamski

- przy drodze E – 7 są cmentarze i auta stoją, co będzie gdy PKP zabierze swój plac samochody nie będą miały gdzie się zatrzymać.

Radny J.Psonak

- zapytał czy jest możliwość wykupienia gruntu obok cmentarza i zrobienia parkingu, należy rozważyć takie rozwiązanie.

 

 

 

Ad. 18

Pan Przewodniczący zamknął obrady sesji Rady Miejskiej w Sędziszowie.

 

                                         Na tym protokół zakończono

 

Protokołował                                                                                 Przewodniczył

 

 

Podmiot publikującyUrząd Miejski Sędziszów
WytworzyłAdmin Administrator - Administrator2007-02-22
Publikujący -