XML
Protokół Nr VI/2004 z dnia 27 października 2004 roku

Otwarcia posiedzenia dokonał Przewodniczący Rady Miejskiej w Sędziszowie

Pan Adam Mysiara.

Stwierdził iż obecnych jest 12 rodnych co pozwala na podejmowanie prawomocnych uchwał.

Na Sekretarza obrad zaproponował radnego Jana Wiencek.

Głosowanie

11 głosów – za

Zapytał czy są wnioski do proponowanego porządku obrad?

Pan Burmistrz

- zgłosił wniosek o wprowadzenie do porządku obrad uchwałę wprowadzającą zmiany w Planie Rozwoju Lokalnego gminy na lata 2004 – 2013.

Pan Przewodniczący

- poddał pod głosowanie wniosek Burmistrza i zaproponował wprowadzenie w/w uchwały jako pkt 10a.

Głosowanie

12 głosów – za

Radny M.Żelezik

- zgłosił w imieniu Komisji Rewizyjnej wniosek o wykreśleniu z porządku obrad  uchwały w sprawie ustalenia bonifikaty dla spółdzielni mieszkaniowych, jesteśmy pierwszą gminą podchodzącą do tego tematu.

Pan Przewodniczący

-         poddał pod głosowanie wniosek Komisji Rewizyjnej

głosowanie

5 głosów – za

4 głosy przeciw

2 głosy – wstrzymujące się

Następnie poddał pod głosowanie porządek obrad z w/w zmianami.

Głosowanie

12 głosów – za

Ad.2

Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji

Głosowanie

11 głosów – za

1 głos – wstrzymujący się

Ad.3

Burmistrz przedstawił informację o pracy za okres od ostatniej sesji ( informacja w załączeniu do protokołu).

Poinformował iż ZUK przejął dystrybucję ciepła, występuje dużo awarii na sieci, które usuwamy na bieżąco, innej możliwości prowadzenia tego zadania nie było.

W listopadzie będziemy zapraszać do składania ofert na rozwiązanie spraw ciepła.

Ad. 4

Radny R.Lechowski

- przy drodze w Sosnowcu wycięto drzewa, grube zostały zabrane a śmieci zostały,

- zapytał czy nie można zmienić czasu świecenia oświetlenia ulicznego, skrócić wieczorem do 2200 a wprowadzić dwie godziny rano?

- p. Pawłowski skarży się że zalewa mu posesję od strony Rożnicy, trzeba przekopać i pogłębić rów,

- w związku ze skargami mieszkańców na prace pracowników interwencyjnych należy zwiększyć nadzór,

- są duże skoki ciśnienia wody, pękają instalacje  prośba do ZUK o sprawdzenie.

Radny W.Tabor

- przy drodze w stronę Krężół należy udrożnić przepust między naszą drogą

  a powiatową,

- ziemię pozyskiwaną przy pracach na drogach przekazywać zgodnie ze wskazaniem

   radnych,

Radny T.Styczeń

- zapytał czy jest odpowiedź z Powiatu na zgłoszone interpelacje?

Pan Burmistrz

- nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

Radny M.Żelezik

- prośba o wytyczenie w obrębie gruntów sołeckich w Mstyczowie działki Nr 259, w tej chwili ludzie wywożą śmieci , kopią piasek.

Radny J.Wiencek

- zapytał o zakończenie zjazdu ze Skarpy do ul.Leśnej, czy tam zostanie teren

  posprzątany, nie może tak zostać jak jest,

- na wiadukcie jest bardzo zaniżona kratka ściekowa, należy zwrócić uwagę aby to zostało zrobione przy trwających tam pracach, stwarza zagrożenie dla kierowców.

Radny Z.Adamski

- prace przy wycince drzew są zrobione niestarannie, grube wycięte i zabrane a krzaki i zarośla zostawione,

- przez ul.Marianowską na Marianów samochody ciężarowe wożą kamień, zrobiła się duża dziura w przepuście pod wodociąg dopilnować aby to zostało naprawione,

- zmienić czas świecenia oświetlenia ulicznego,

- rów na Sosnowcu jest zbyt wysoko i woda nie spłynie, trzeba poprawić i dokończyć,

- rozwiązać sprawę oświetlenia ul.Sportowej.

Radny Z.Gładki

- mimo apeli rolnicy nadal dewastują nawierzchnię dróg wyciągając błoto z pól.

- zniszczona droga od Deszna do Sędziszowa ok. 30mb asfaltu, przez ciężkie samochody wożące asfalt,

- również poprosił o zmianę czasu świecenia.

Radny W.Tabor

- przy drodze Gniewięcin – Krężoły wstawić znak ograniczenia prędkości do 12t.

Ad.5

Pan Przewodniczący

- odczytał uchwałę w sprawie przyjęcia Panu Gospodarki Odpadami na lata

2004 – 2011.

Głosowanie

15 głosów – za                     uchwała Nr VI/62/2004

Ad.6

Uchwała w sprawie ustalenia opłat za zajęcie pasa drogowego, zdania są podzielone w sprawie pkt 4 w ŧ 4.

Pani Sekretarz

- jeśli ten pkt zostawimy każda osoba handlująca musi się zwrócić o wydanie pozwolenie  w formie decyzji administracyjnej, nie może być tak zbierane jak opłata targowa. Realizacja tej uchwały z pkt 4 będzie dla nas bardzo trudna i trudno będzie egzekwować te opłaty.

Radny W.Tabor

- handlujący przy ul. Majowej już ponoszą opłaty więc nie obciążajmy ich dodatkowo.

Radny Z.Konieczny

- uważam że taką opłatę można stosować w inne dni a nie w sobotę, gdzie jest brak miejsca na placu targowym.

Radny J.Psonak

- przychylam się do opinii Pani Sekretarz jeśli uchwała nie ma możliwości realizowania, powinniśmy myśleć o budowie nowego targowiska, opłaty nic nie zmienią, do tematu trzeba powrócić.

Pan Przewodniczący

- poddał uchwałę pod głosowanie propozycję wykreślenia z uchwały w ŧ 4 pkt 4

głosowanie

14 głosów – za

Uchwała bez pkt 4 w ŧ 4

Głosowanie

14 głosów – za      uchwała Nr VI/63/2004

Ad.7

Pani A.Skiba

- dopiero jutro będziemy wiedzieć jakie środki będą potrzebne na obsługę związaną z wypłatami stypendiów , prawdopodobnie będą to inne środki nie tak jak mówiono wcześniej, że z puli stypendiów.

Pan Wiceprzewodniczący

- byliśmy źle informowani na Komisjach, że koszty obsługi będą zabrane z puli stypendiów, a teraz mówi się że to są inne koszty. Zgłaszam wniosek formalny jeśli koszty będą odrębne to przyjmujemy bez uwag, a jeśli pomniejszy to pulę pieniędzy na stypendia to koszt ograniczamy zapisując 2%, które zobowiązują Burmistrza do negocjacji na jutrzejszym spotkaniu.

Pan Burmistrz

- jako gmina byliśmy przygotowani jako pierwsi do złożenia wniosku na stypendia, nie od nas zależało że ktoś pozmieniał procedury,  dzisiaj musimy podjąć decyzję bo jutro wniosek musi być złożony. Jeśli koszty obsługi będą z pomniejszenia puli na stypendia to my podajemy 2% w negocjacjach.

Pan Przewodniczący

- przedstawił uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumień dotyczących przygotowania i realizacji I typu projektu wspierania i rozwój edukacyjny uczniów w ramach wdrażania Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR) – Priorytetu II Działania 2.2 „Wyrównywanie szans Edukacyjnych poprzez programy stypendialne” współfinansowanego z Europejskiego Fudnuszu Społecznego i budżetu państwa.

Głosowanie

15 głosów – za                     uchwała Nr VI/64/2004

Ad.8

Pan Przewodniczący

- odczytał uchwałę w sprawie przyjęcia Regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych w ramach Działania 2.2. „Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne” Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa.

Głosowanie

15 głosów – za                      uchwała nr VI/65/2004

Ad.9

Pani Skarbnik

- przedstawiła uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2004rok:

1)     w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego,

     głosowanie

    15 głosów – za               uchwała Nr VI/66/2004

2)     w sprawie przekazania dotacji dla SP Krzcięcice na zakup i montaż pieca CO,

      głosowanie

      12 głosów – za

      2 głosy – wstrzymujące się           uchwała Nr VI/67/2004

3)     w sprawie przekazania dotacji dla ZUK w kwocie 20.000zł,

     głosowanie

    15 głosów – za                           uchwała Nr VI/68/2004

4)     w sprawie przekazania otrzymanej dotacji dla ZS w Boleścicach w wy. 12.869zł,

     głosowanie

    14 głosów – za

    1 głos – wstrzymujący się          uchwała Nr VI/69/2004

5)     w sprawie przeniesienia środków z Administracji publicznej wynagrodzenia pracowników kwotę 50.000zł, na płace dla pracowników interwencyjnych,

     głosowanie

    15 głosów – za                          uchwała nr VI/70/2004

6)     sprawa dotyczy wzrostu wysokości podatku vat, do wniosków przyjmowaliśmy 7% a okazuje się , że dodatkowo 15% obciąża nas, propozycja zabrania kwoty 111.726zł z uwalniających się środków z zabezpieczenia kredytu dla  Jędrzejowa,

     głosowanie

     15 głosów – za                        uchwała Nr VI/71/2004

7)     w sprawie przeniesień środków w działach, Rolnictwo i Łowiectwo, Transport i Łączność, Administracja publiczna, Gospodarka komunalna i ochrona środowiska,

     głosowanie

    15 głosów – za                          uchwała Nr VI/72/2004

8)     w sprawie zmian załączników 4 i 4a do uchwały Nr I/1/2004 z dnia 9 lutego 2004 roku w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2004 rok,

     głosowanie

     15 głosów – za                       uchwała Nr VI/73/2004

9)     w sprawie zmian w budżecie MGOPS na kwotę 10.603zł,

     głosowanie

     15 głosów – za                      uchwała Nr VI/74/2004

10)w sprawie zmian załącznika Nr 5 do uchwały Nr I/1/2004 w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2004 rok.

     Głosowanie

     14 głosów – za                     uchwała Nr VI/75/2004

Radny R.Ostrowski

- zapytał jaki jest rząd kosztów na dziś dotyczący remontów na sieci CO?

Pan W.Jarzyński

- na następną sesję przedstawię wysokość kosztó.

Ad.10

Pan Przewodniczący

- przedstawił uchwałę w sprawie zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy Sędziszów na lata 2004 – 2013.

Głosowanie

13 głosów – za                          uchwała Nr VI/ 76/2004

Ad.11

Pan Przewodniczący

- odczytał uchwałę w sprawie przekazania majątku dla zakładu budżetowego pn.”Zakład Usług Komunalnych w Sędziszowie – wodociągi Przełaj – Czepiec i Tarnawa.

Głosowanie

13 głosów – za                            uchwała Nr VI/77/2004

Ad.12

Pan Przewodniczący

- odczytał uchwałę w sprawie przekazania majątku do ZUK w Sędziszowie , sieć CO.

Głosowanie

15 głosów – za                            uchwała Nr VI/78/2004

Ad.13

Pani Sekretarz

- przedstawiła uchwałę w sprawie zmian w uchwale własnej Nr IIIa/22/2002 Rady Miejskiej w Sędziszowie z dnia 30 grudnia 2002 roku, otrzymaliśmy pismo ze Związku Międzygminnego o zmianę zapisu EKOLOGIA na pisownię Ekologia.

Głosowanie

15 głosów – za                         uchwała Nr VI/79/2004

Ad.14

Pan Burmistrz

- przedstawił informację dotyczącą przejęcia Dworku w Sędziszowie i działek w Borszowicach. W Dworku mieszkają cztery rodziny, 29 września odbyło się spotkanie  z tymi lokatorami i zaproponowaliśmy im mieszkania w budynku w Tarnawie. Rodzina z osobą niepełnosprawną też wyraża zgodę ale pod warunkiem że wykonamy podjazd dla niepełnosprawnych. Musimy podjąć decyzję co do przeznaczenia Dworku. Przygotowano wycenę nieruchomości do aktu notarialnego , odpisy z ksiąg, zaświadczenie z planu zagospodarowania, wyrysy z rejestru gruntów. Przygotowujemy dokumentację do przejęcia dotacji ok. 900.000zł na remont Dworku, parku, kanalizację. Jest deklaracja ze strony ANR o możliwości zwiększenia tej kwoty o 20% gdyby koszty remontu okazały się wyższe. Po podpisaniu aktu notarialnego spiszemy umowę o dofinansowanie. W stosunku do tych nieruchomości nie ma na dziś roszczeń spadkobierców, ale nie wiemy jak będzie realizowana ustawa reprywatyzacyjna.

Ad.15

Pan Burmistrz

- odczytał informację o analizie oświadczeń majątkowych pracowników zobowiązanych do ich złożenia.

Ad.16

Pan Przewodniczący

- odczytał informację o analizie oświadczeń majątkowych radnych.

Ad.17

Pan Burmistrz

- udzielił odpowiedzi na interpelacje radnych:

R .Lechowski – sprawa wycinki drzew w Sosnowcu, teren zostanie uporządkowany

                          po odebraniu piły z remontu, wyjaśnimy kto robił wycinkę i zabrał

                          drzewo.

Pan P.Blin

- ci którzy tam pracowali stwierdzili , że za wycinkę mieli sobie zabrać drzewo ale wycieli grube i zabrali a zostawili cienkie.

Pan Burmistrz

R. Lechowski – mieliśmy grupę 35 pracowników interwencyjnych wywozimy ich do

                          pracy w teren, ale nie ma możliwości stałego nadzoru, będziemy się

                          starać bardziej kontrolować, będziemy informować sołtysa że na jego

                          terenie będą trwały prace.

                        - jeśli chodzi o czas świecenia lamp ulicznych zostanie ujednolicony

                          w całej gminie.

Radny W.Tabor

- zaproponował sprawdzenie kompleksowo gdzie się nie świeci.

Pan Burmistrz

R. Lechowski – zalewanie posesji p. Pawłowskiego, my nic nie będziemy robić przy

                          Drogach powiatowych, na te prace musi być projekt, zgłosimy do

                          Powiatu.

T. Styczeń – do dziś nie mamy odpowiedzi na interpelacje skierowane do Powiatu.

M. Żelezik – rozeznamy sprawę wytyczenia działki.

J. Wiencek – teren przy zjeździe ze Skarpy zostanie uporządkowany,

                   - wiadukt zgłosimy do naprawy.

Z. Adamski – dziura na ul. Marianowskiej po zrobieniu prac w Marianowie,

                    - oświetlenie przy ul. Sportowej musimy ująć w planie inwestycji.

Z.Gładki      - ponownie roześlemy apele aby rolnicy nie niszczyli nawierzchni dróg,

                    - w sprawie drogi Deszno – Sędziszów będziemy rozmawiać,

-         sprawę ograniczenia prędkości zgłosimy do Komisji Powiatowej,

Ad.18

Pani Sekretarz

- z biura Redakcji Dz. Urz. Woj. Świętokrzyskiego pytają czy Rada wyrazi zgodę na odstąpienie od publikacji uchwały o wyrażeniu zgody na podpisanie porozumienia 4 gmin w sprawie realizacji wspólnych inwestycji komunalnych współfinansowanych z Funduszu „Spójności”, mamy obowiązek opublikować podpisane porozumienie. Musimy to przygotować w formie uchwały.

Rada wyraziła zgodę na podjęcie uchwały zmieniającej.

Głosowanie

13 głosów – za

1 głos – wstrzymujący się                    uchwała Nr VI/80/2004

Pan Burmistrz

- został podpisany pakt partnerski „Przystanek Jędrzejów”  z Krakowem Centrum na promocję Powiatu z walorów turystycznych, wartość projektu 500tys. euro na lata 2005 – 2008 ok. 50tys. na jeden podmiot, u nas mielibyśmy ok. 20tys wkładu materialnego pkt Centrum Informacji. Decyzja należy do Rady czy upoważni mnie do podpisania paktu partnerskiego i czy jest zgoda na poniesienie wielkości środków dotyczących naszej gminy, obciążenia te są rozłożone na lata 2005 – 2008.

Pan Przewodniczący

- zaproponował udzielić upoważnienia Burmistrzowi.

Radny J.Psonak

- promocją jest portal internetowy gdzie możemy się promować sami. Jestem bardzo sceptyczny, Syowarzyszenie nie jest jeszcze przygotowane poczekajmy na efekty, są to duże pieniądze proponuję rozważyć temat na posiedzeniach Komisji.

Pan Burmistrz

- jeśli nie będzie zgody to nie wejdziemy we wniosek , ważne jest ile potrafimy udowodnić swojego wkładu materialnego, mówię o rozłożeniu kwoty 30 tys. na 4 lata.

Rada ma podjąć decyzję czy daje upoważnienie.

Radny J.Psonak

- jeśli inne gminy nie miały sesji to i tak nie będzie można złożyć wniosku, przepracujmy temat na Komisjach.

Pan Przewodniczący

- zapytał kto jest za daniem upoważnienia dla Burmistrza do podpisania paktu partnerskiego ze Stowarzyszeniem na lata 2004 – 2008.

Głosowanie

2 głosy – za

6 głosów – przeciw

5 głosów – wstrzymujących się

Pan Burmistrz

- poprosimy o projekt porozumienia, projekt wniosku i koszty projektu do zapoznania się. Miałem obowiązek przedstawić a Rada podjęła decyzję.

Radny J.Wiencek

- poruszył sprawę spadków ciśnienia wody Na Skarpie. Nie mamy ciepłej wody dużo mieszkańców ma założone podgrzewacze, ale musi być odpowiednie ciśnienie. Większość ma pralki automatyczne, przy małym ciśnieniu nie można z nich korzystać bo woda nie wypłukuje proszku. Trzeba będzie coś z tym zrobić, wybudować wieżę ciśnień lub jakieś inne rozwiązanie,

- kraty zbierające wodę na osiedlu są zatkane, trzeba je częściej czyścić bo nie odbierają wody.

Pan W.Jarzyński

- wiem o tym problemie na Skarpie, były 4 hydrofory z tego 2 zostały zabrane. Gdy do studni podłączyliśmy Borszowice, Grązów i domy z obwodnicy zaczęły się problemy. Wymieniłem 2 pompy na energooszczędne, 1 pracuje ciągle a druga jest w rezerwie, studnia na Drewnianym Osiedlu jest za mała, rozpiąłem Sady i Skarpę, ciśnienie mogę zwiększać do 4 atmosfer więcej nie. Dzisiaj spaliła się jedna pompa. Rozwiązaniem jest połączenie ze studnią w Sosnowcu ok. 300mb rury na wysokości cmentarza, jeśli PKP da zgodę to możemy zrobić. Doszedł jeszcze wodociąg Tarnawa, w planie jest Piła i Gniewięcin. Rozwiązaniem byłoby wybudowanie wieży ciśnień.

Pan Wiceprzewodniczący

- zapytał dlaczego nie bierzemy pod uwagę studni w SEFAKO?

Radny J.Wiencek

- na każdą studnię musi być pozwolenie wodno – prawne i musi być zgoda na wydobycie większej ilości wody.

Pan W.Jarzyński

- do studni w Sefako podłączona jest ul.Przemysłowa.

Pan Wiceprzewodniczący

- poprosił Burmistrza aby przy planowaniu inwestycji wodociągowych pamiętać o rozwiązaniu tego problemu.

Pan Burmistrz

- rozeznamy gdzie można złożyć wniosek na dofinansowanie wieży ciśnień,

- sprawdzimy możliwość połączenia wodociągów pierścieniem.

Ad.19

Pan Przewodniczący zamknął obrady sesji Rady Miejskiej w Sędziszowie.

                                             Na tym protokół zakończono
Podmiot publikującyUrząd Miejski Sędziszów
WytworzyłAdmin Administrator - Administrator2007-02-22
Publikujący -