Wydział realizuje zadania:
|
|
|
1.
|
W zakresie podatków i opłat:
|
|
1)
|
przygotowanie projektów uchwał rady w sprawach opłat i podatków lokalnych,
|
|
2)
|
wymiar, ustalenie i pobór zobowiązań podatkowych i opłat lokalnych,
|
|
3)
|
prowadzenie spraw związanych z ulgami podatkowymi dotyczącymi zobowiązań podatkowych stanowiących dochody gminy,
|
|
4)
|
zabezpieczenie wykonania zobowiązań podatkowych,
|
|
5)
|
prowadzenie kontroli podatkowej,
|
|
6)
|
prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem tajemnicy skarbowej,
|
|
7)
|
wydawanie zaświadczeń w sprawach określonych w ordynacji podatkowej,
|
|
8)
|
pobór i zabezpieczenie wykonania należności pieniężnych gminy, do których nie stosuje się ustawy Ordynacja Podatkowa,
|
|
9)
|
wykonywanie zadań obronnych określonych w regulaminie organizacyjnym na czas „W”.
|
|
|
|
2.
|
W zakresie spraw budżetowych:
|
|
1)
|
przygotowanie projektu uchwały budżetowej,
|
|
2)
|
wnioskowanie w sprawie zmian w uchwale budżetowej,
|
|
3)
|
opracowywanie projektu układu wykonawczego budżetu,
|
|
4)
|
opracowywanie projektu planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie,
|
|
5)
|
opracowywanie planu finansowego urzędu oraz sporządzanie planów finansowych szkół w/g wskazówek dyrektora,
|
|
6)
|
kontrola planów finansowych jednostek budżetowych pod względem zgodności z uchwalonym budżetem oraz kierowanie ich do zatwierdzenia przez zarząd,
|
|
7)
|
opracowywanie harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetu gminy,
|
|
8)
|
przygotowanie informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze oraz sprawozdania rocznego z wykonania budżetu,
|
|
9)
|
przygotowanie projektów uchwał zarządu w sprawie zmian dochodów i wydatków budżetu,
|
|
10)
|
kontrola przestrzegania dyscypliny finansów publicznych w urzędzie,
|
|
11)
|
prowadzenie spraw funduszy celowych oraz prowadzenie spraw funduszy środków specjalnych placówek oświatowych,
|
|
12)
|
współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Izbami i Urzędami Skarbowymi oraz Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
|
|
|
|
|
Zadania realizuje Referat Budżetowy.
|
|
|
|
3.
|
W zakresie spraw księgowych i kasowych:
|
|
1)
|
opracowanie zarządzeń wynikających z ustawy o rachunkowości – m.in. regulaminu kontroli wewnętrznej, zakładowego planu kont, instrukcji inwentaryzacyjnej, instrukcji kasowej,
|
|
2)
|
prowadzenie księgowości urzędu oraz szkół prowadzonych przez gminę,
|
|
3)
|
przyjmowanie sprawozdań finansowych gminnych jednostek organizacyjnych,
|
|
4)
|
sporządzenie sprawozdawczości finansowej urzędu oraz zbiorczej gminy,
|
|
5)
|
współdziałanie w zakresie inwestycji gminnych przy sporządzaniu sprawozdawczości GUS,
|
|
6)
|
sporządzanie sprawozdawczości kwartalnej US o wynagrodzeniach,
|
|
7)
|
współdziałanie z organami finansowymi i bankami, opracowanie specyfikacji do wyboru banku prowadzącego bankową obsługę gminy,
|
|
8)
|
prowadzenie ewidencji wartościowej (syntetycznej) składników mienia komunalnego gminy,
|
|
9)
|
sporządzanie informacji o przekształceniach prywatyzacji mienia komunalnego,
|
|
10)
|
prowadzenie spraw płacowych pracowników urzędu i pracowników szkół,
|
|
11)
|
sporządzanie deklaracji miesięcznych ZUS, US, PZU,
|
|
12)
|
naliczanie i obsługa księgowa zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
|
|
13)
|
prowadzenie obsługi kasowej,
|
|
14)
|
organizacja i kontrola obiegu dokumentacji finansowej,
|
|
15)
|
wykonywanie zadań obronnych określonych w regulaminie organizacyjnym na czas „W”.
|