Wydział realizuje zadania:
|
|
|
1.
|
W zakresie zagospodarowania przestrzennego i budownictwa:
|
|
1)
|
prowadzenie spraw związanych ze sporządzeniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,
|
|
2)
|
przygotowanie projektów uchwał rady o przystąpieniu do sporządzania gminnych planów zagospodarowania przestrzennego, określanie granic obszaru objętego planem, przedmiotu i zakresu jego ustaleń,
|
|
3)
|
prowadzenie spraw związanych ze sporządzaniem przez zarząd planu zagospodarowania przestrzennego m.in.:
|
|
|
a)
|
ogłaszanie o przystąpieniu do opracowania planu i zawiadomienie właściwych organów,
|
|
|
b)
|
zasięganie opinii oraz uzgadnianie projektu z właściwymi organami,
|
|
|
c)
|
wykładanie projektu planu do publicznego wglądu, a także zapewnienie informacji o wyłożonym projekcie i umożliwienie uzyskania, za zwrotem kosztów, kopii wyrysów i wypisów,
|
|
|
d)
|
przyjmowanie, rozpatrywanie i przedkładanie radzie protestów i zarzutów wniesionych do projektu planu,
|
|
|
e)
|
doręczenie zainteresowanym wyciągu z uchwały rady dotyczącej wyżej wymienionych spraw,
|
|
|
f)
|
przedkładanie radzie projektu planu, przedstawianie planu wojewodzie w celu oceny zgodności z prawem do ogłoszenia w wojewódzkim dzienniku urzędowym.
|
|
4)
|
wydawanie wypisów i wyrysów planu zagospodarowania przestrzennego: przygotowanie projektów uchwał rady w sprawie opłat administracyjnych za te czynności,
|
|
5)
|
prowadzenie aktualizowanego rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, gromadzenie materiałów związanych z tymi planami, wraz z odpowiedzialnością za przechowywanie oryginałów planów, jak również uchylonych i nieobowiązujących,
|
|
6)
|
ustalenie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu po uzyskaniu uzgodnień lub decyzji wymaganych ustawą i przepisami szczególnymi,
|
|
7)
|
stwierdzenie wygaśnięcia decyzji o warunków zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadkach określonych ustawą,
|
|
8)
|
prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
|
|
9)
|
opiniowanie zgodności proponowanego podziału nieruchomości z ustaleniami planu zagospodarowania przestrzennego.
|
|
|
|
2.
|
W zakresie inwestycji i remontów: obiektów komunalnych, dróg, wodociągów i kanalizacji:
|
|
1)
|
planowanie zadań inwestycyjnych i środków na ich realizację obejmujących między innymi budowę, modernizację obiektów i urządzeń komunalnych oraz zakupy inwestycyjne,
|
|
2)
|
opracowywanie wieloletnich programów inwestycyjnych,
|
|
3)
|
przygotowanie założeń do projektów budowlanych, projektów umów, uzyskanie uzgodnień, opinii i zatwierdzenia projektu do dalszej realizacji,
|
|
4)
|
działania przygotowawcze do rozpoczęcia budowy: zawarcie umowy, przygotowanie dokumentacji budowy, przekazanie placu budowy oraz sprawy związane z pozwoleniem wejścia w teren,
|
|
5)
|
kontrola przebiegu robót, odbiory robót zanikających, odbiór końcowy, skompletowanie dokumentacji odbiorczej i dokumentów związanych z użytkowaniem,
|
|
6)
|
prowadzenie sprawozdawczości GUS w zakresie inwestycji gminnych w uzgodnieniu z referatem finansowym,
|
|
7)
|
koordynacja działań z inwestorami zastępczymi, udziały w naradach, przetargach oraz kontrola finansowa robót,
|
|
8)
|
opiniowanie planów finansowych zadań inwestycyjnych jednostek organizacyjnych gminy.
|
|
|
|
3.
|
W zakresie zamówień publicznych:
|
|
1)
|
prowadzenie całości spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych przez urząd, a w szczególności,
|
|
|
a)
|
prowadzenie rejestru zgłoszonych zamówień publicznych,
|
|
|
b)
|
dokonywanie wyboru trybu udzielania zamówienia publicznego,
|
|
|
c)
|
opracowanie w uzgodnieniu z zarządem specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
|
|
|
d)
|
przygotowanie treści ogłoszenia o zamówienie,
|
|
|
e)
|
wydawanie zainteresowanym wykonawcom i dostawcom specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz prowadzenie rejestru wydanych specyfikacji,
|
|
|
f)
|
organizowanie i udział w pracy komisji przetargowej i czuwanie nad prawidłowym przebiegiem,
|
|
|
g)
|
przygotowanie umowy z wykonawcą, dostawcą wyłonionym w toku postępowania o zamówienie publiczne.
|
|
2)
|
udzielanie pomocy na rzecz gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie przeprowadzenia przetargów,
|
|
3)
|
opracowywanie sprawozdań dla potrzeb organów gminy i instytucji zewnętrznych, między innymi dla potrzeb promocji gminy,
|
|
4)
|
wykonywanie zadań obronnych określonych w regulaminie organizacyjnym na czas „W”.
|
|
|
|
4.
|
W zakresie promocji i strategicznego rozwoju gminy:
|
|
1)
|
koordynacja zadań ujętych w planach strategicznych rozwoju gminy,
|
|
2)
|
promowanie walorów gospodarczo-społecznych gminy,
|
|
3)
|
prezentowanie potencjalnym inwestorom formalnoprawnym możliwości prowadzenia działalności gospodarczej na terenie gminy, zapewniającej jej rozwój i tworzenie nowych miejsc pracy,
|
|
4)
|
bieżące analizowanie wszelkiego rodzaju publikatorów i informacji o kryterium możliwości pozyskiwania środków przedakcesyjnych w kraju i za granicą,
|
|
5)
|
opracowywanie projektów uchwał w tym zakresie,
|
|
6)
|
wykonywanie zadań obronnych określonych w regulaminie organizacyjnym na czas „W”.
|