Wydział realizuje zadania:

 

 

1.

W zakresie oświaty, kultury i sportu:

 

1)

realizacja zadań wynikających z prawa oświatowego dla organu prowadzącego szkolnictwo podstawowe tj. szkoły podstawowe i gimnazja,

 

2)

prowadzenie w imieniu organu prowadzącego sprawy liceum ogólnokształcącego,

 

3)

nadzór nad realizacją projektów organizacyjnych szkół,

 

4)

organizacja i nadzór nad prowadzeniem konkursów przedmiotowych i innych
w szkołach,

 

5)

sporządzanie zbiorczych sprawozdań wymaganych prawem oświatowym,

 

6)

nadzór nad dowozem uczniów, umowy, trasy.

 

 

 

2.

W zakresie spraw służby zdrowia:

 

1)

realizacja zadań gminy w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej i aptek wynikających z uprawnień i obowiązków organu założycielskiego,

 

2)

prowadzenie spraw Rady Społecznej Ośrodka Zdrowia,

 

3)

nadzór nad realizację programów prozdrowotnych w szkołach, jak i w środowisku.

 

 

 

3.

W zakresie spraw ewidencji ludności:

 

1)

prowadzenie ewidencji ludności,

 

2)

wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania
i wymeldowania,

 

3)

prowadzenie rejestru wyborców,

 

4)

realizacja zadań wynikających ze spełnienia wojskowego obowiązku meldunkowego,

 

5)

sporządzanie spisu wyborców,

 

6)

współpraca z rządowym centrum informacyjnym PESEL,

 

7)

wykonywanie zadań obronnych określonych w regulaminie organizacyjnym na czas „W”.

 

 

 

4.

W zakresie powszechnego obowiązku obrony:

 

1)

prowadzenie rejestru przedpoborowych,

 

2)

wzywanie i egzekwowanie stawiennictwa poborowych przed komisją lekarską i komisją poborową,

 

3)

współudział w przeprowadzeniu poboru,

 

4)

przygotowanie decyzji o konieczności sprawowania przez żołnierzy oraz osoby spełniające zastępczo obowiązek służby wojskowej bezpośredniej opieki nad członkami rodziny, prowadzenie gospodarstwa rolnego oraz uznania za jedynych żywicieli rodzin,

 

5)

wykonywanie zadań obronnych określonych w regulaminie organizacyjnym na czas „W”.

 

 

 

5.

W zakresie Ochotniczych Straży Pożarnych:

 

1)

prowadzenie rejestru OSP oraz ewidencji wyposażenia,

 

2)

współdziałania z Komendą Powiatową Straży Pożarnej w zakresie nadzoru nad przestrzeganiem ustawy o ochronie pożarowej,

 

3)

załatwianie spraw związanych z działalnością OSP na terenie gminy,

 

4)

prowadzenie spraw w zakresie przepisów przeciwpożarowych,

 

5)

koordynacja zadań w ramach krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na obszarze gminy w zakresie ustalonym przez Wojewodę.

 

 

 

6.

W zakresie ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi

 

1)

wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie gminy.

Podmiot publikującyUrząd Miejski Sędziszów
WytworzyłAdmin Administrator - Administrator2003-06-26
Publikujący -