w sprawie uchwalenia programu – Gminna Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych na lata 2005 - 2009.
Na podstawie art.18 ust.2 pkt.15 ustawy z dnia 08 marca 1990 roku – o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001 roku Nr 142 poz.1591 ze zm. z 2002 roku Nr 23 poz.220, Nr 62 poz.558, Nr 113 poz.984, Nr 153 poz.1271, Nr 214 poz.1806, z 2003 roku Nr 80 poz.717, Nr 162 poz.1568, z 2004 roku Nr 102 poz.1055, Nr 116 poz.1203, Nr 167 poz.1759) oraz art.17 ust.1 pkt.1 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku – o pomocy społecznej (Dz. U. z 2004 roku Nr 64 poz.593, Nr 99 poz.1001, Nr 273 poz.2703), uchwala się co następuje:
ŧ 1. |
Uchwala się dla Gminy Sędziszów program p.n. „Gminna Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych”, stanowiącą załącznik do niniejszej uchwały. |
|
|
|
ŧ 2. |
Wykonanie uchwały powierza się:
- Burmistrzowi Sędziszowa,
- Kierownikowi Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sędziszowie. |
|
|
ŧ 3. |
Sprawozdania z realizacji strategii będą przedkładane Radzie Miejskiej wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu. |
|
|
ŧ 4. |
Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty na terenie gminy. |
|
|
ŧ 5. |
Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia. |
Przewodniczący
Rady Miejskiej
Adam Mysiara
Uzasadnienie
Ustawa z dnia 12 marca 2004 roku – o pomocy społecznej, w zapisach art.17 ust.1 pkt.1 zobowiązała gminy do opracowania a następnie realizacji gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych – jako zadanie własne.
Niniejszy program (strategia) został opracowany przez pracowników samorządowych. Program składa się z II części:
Cześć I |
- |
dotyczy szczegółowej diagnozy problemów społecznych występujących w gminie. |
|
|
|
Część II |
- |
traktuje o formach i zadaniach których realizacja przez określone podmioty spowoduje likwidację lub zminimalizuje występujące w gminie problemy społeczne. |
Realizacja przyjętych zadań będzie konkretyzowania w poszczególnych rocznych budżetach gminy lub szczegółowych programach.
Jednostką organizacyjną gminy jako wiodącą jest Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej.