URZĄD MIEJSKI SĘDZISZÓW
bip.gov.pl
Protokół Nr III/2005 z dnia 29 kwietnia 2005 roku

Otwarcia obrad dokonał Przewodniczący Rady Miejskiej Adam Mysiara.
Stwierdził iż obecnych jest 14 radnych, jeden nieobecny.
Na sekretarza obrad zaproponował radnego Zdzisława Koniecznego.
Głosowanie
12głosów – za
2 głosy – wstrzymujące się
Zapytał czy są wnioski do proponowanego porządku obrad?
W związku z tym iż nie zgłoszono wniosków do proponowanego porządku obrad Przewodniczący odczytał porządek sesji ( w załączeniu do protokołu).
Głosowanie
14 głosów – za
Ad. 2
Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
Głosowanie
14 głosów – za
Ad. 3
Pan Burmistrz odczytał informację o pracy za okres od ostatniej sesji.
Ad. 4
Radni nie zgłaszali interpelacji.
Ad. 5
Pan Przewodniczący
- odczytał uchwałę w sprawie uczczenia w Gminie Sędziszów pontyfikatu
 Jana Pawła II.
Pan Burmistrz
- osobiście kontaktowałem się z Kurią Diecezjalną w Kielcach, otrzymaliśmy zgodę
aby Samorządowe Centrum Kultury nazwać imieniem Jana Pawła II.
Pan Przewodniczący
- poddał pod głosowanie uchwałę w sprawie uczczenia w Gminie Sędziszów pontyfikatu Jana Pawła II.
Głosowanie
14 głosów – za                            uchwała Nr III/25/2005
Ad.6
Pani Skarbnik
- odczytała opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach o wykonaniu budżetu i sprawozdaniu za 2004 rok – opinia pozytywna.
Pan Burmistrz
- szczegółowe sprawozdanie z wykonania zadań przedstawialiśmy na koniec roku. Wykonaliśmy 18,3 km wodociągów, nakładki asfaltowe na 13,86 km dróg gminnych i powiatowych. Wiele było remontów cząstkowych, doziarnianie tłuczniem, wykonywaliśmy odwodnienia. Wykonano 2511 m3 chodników z kostki brukowej. Remonty strażnic, szkół. Wykonaliśmy modernizację i dobudowę oświetlenia ulicznego w mieście za 258tys. zł. Przygotowujemy 17 mieszkań socjalnych, wykonano już prace za 100tys, na realizację tego zadania przyznano nam 119tys. zł. Złożyliśmy wiele wniosków na dofinansowanie inwestycji na ok. 3,8mln zł.
Większość zadań dotyczyła infrastruktury i estetyki. Chodnik przy PKP wykonaliśmy za własne środki. Na ten sukces pracowali wszyscy pracownicy.
Bardzo dobrze układała się współpraca z Radą, podziękował za wyrozumiałość, wiele rzeczy po wejściu do Unii musieliśmy podejmować z dnia na dzień gdy były potrzebne decyzje do składania wniosków o środki pomocowe.
Pani Skarbnik
- w grudniu mieliśmy trudną sytuację ale nie naraziliśmy gminy na dodatkowe odsetki, zdążyliśmy zapłacić ZUS w ustawowym terminie za miesiąc grudzień. Mieliśmy 250tys. wolnych środków, w sprawozdaniu mamy ujmować wszystkie dochody, które wpłyną w następnym roku, w styczniu wpłynęły środki z US. Fizycznie środków na rachunku bankowym nie było. Uważam, że rok był trudny ale mimo wszystko większość zadań udało się wykonać.
Pan Przewodniczący
- odczytał uchwałę w sprawie przyjęcia sprawozdania  z wykonania budżetu gminy za rok 2004.
Głosowanie
14 głosów – za                   uchwała Nr III/26/2005
Ad. 7
Radny M. Żelezik
- odczytał wniosek Komisji Rewizyjnej o udzieleniu absolutorium Burmistrzowi za rok 2004 oraz protokół z kontroli gospodarki finansowej gminy.
Następnie odczytał opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach o wniosku Komisji Rewizyjnej dotyczącym udzielenia absolutorium Burmistrzowi za rok 2004 – opinia pozytywna.
Analizując wykonanie budżetu Komisja miała wiele pytań ale wszystkie wątpliwości zostały wyjaśnione przez pracowników wymienionych w protokole. Otrzymaliśmy pełne i wyczerpujące odpowiedzi, nie mamy zastrzeżeń do wykonania budżetu.
Komisja Rewizyjna również zauważyła, że był to budżet największy na inwestycje.
Pan Przewodniczący
- poddał pod głosowanie uchwałę w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Sędziszowa za 2004 rok.
Głosowanie
14 głosów – za                   uchwała Nr III/27/2005
Pan Burmistrz
- podziękował za udzielenie absolutorium, uważam że jest to akceptacja naszych wspólnych działań, wiemy że jeszcze wiele jest do zrobienia ale na wszystko pieniędzy nie wystarczyło. Zapewniam, że nie przegapimy żadnej okazji do pozyskania pieniędzy. Dołożymy wszelkich starań aby przyspieszyć rozwój gminy.
Ad. 9
Pani Sekretarz
- ustawa nałożyła na gminy obowiązek opracowania programu – Gminna Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych. Materiał został opracowany przez MGOPS i Urząd, składa się z 2 części, diagnozy problemów społecznych i strategii rozwiązywania tych problemów. Proporcje finansowania uległy zmianie teraz zadania własne gminy są większe niż państwa. Od 2006 roku  opieka społeczna będzie zadaniem własnym gminy. Jeśli środki państwa i gminy będą mniejsze niż potrzeby, większa uwaga będzie kierowana na pomoc merytoryczną aby społeczeństwo potrafiło radzić sobie z nową rzeczywistością.
Pan Przewodniczący
- odczytał uchwałę w sprawie uchwalenia programu – Gminna Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych na lata 2005 – 2009.
Głosowanie
14 głosów – za                         uchwała Nr III/28/2005
Ad. 9
Pan Przewodniczący
- przedstawił uchwałę w sprawie nadania godności „Zasłużony dla Gminy Sędziszów”
1.Morawski Leonard
2.Ks. Władysław Siudak
3.Edward Kałwa
4.Stanisław Syguła
5.Tadeusz Janowski
Radny Z. Konieczny
- oprócz osób wytypowanych do nadania odznaczenia Kapituła wystąpiła z wnioskiem               o uhonorowanie  dyplomami 13 osób,  proponuję zwiększyć do 15 i wnioskuję o przyznanie dyplomu dla Pani Zofii Pilawskiej z Klimontowa.
Pan Burmistrz
- przedstawił wykaz osób ustalony przez Kapitułe do uhonorowania dyplomami z okazji 15 – lecia  Sędziszowa:
1. Eugeniusz Brożek
2. Jan Kuliński
3. Józef Królik
4. Henryk Zawartko
5. Marian Porada
6. Andrzej Sołtys
7. Józef Dzidowski
8. Andrzej Skiba
9. Janina Błasiak
10. Sabina Kozińska
11. Jadwiga Niechciał
12. Teresa Szwaczka
13. Małgorzata Muzoł
Pan Burmistrz  zaproponował przyznanie dyplomu Panu Józefowi Urbanowi Prezesowi SEFAKO, jest to największy zakład i największy podatnik, zatrudnionych jest tam najwięcej osób.
Radny T.Styczeń
- proponuję Panią Leokadię Lubczyńską jako długoletniego nauczyciela.
Pan Przewodniczący
- Kapituła spotka się i zdecyduje się ostatecznie co do wykazu osób do uhonorowania dyplomem.
- poddał pod głosowanie uchwałę w sprawie nadania godności  „Zasłużony dla Gminy Sędziszów”
głosowanie 14 głosów – za                   uchwała Nr III/29/2005
Ad. 10
Pani A.Skiba
- omówiła uchwałę w sprawie likwidacji filii MGOZ w Krzelowie, jest to podyktowane wymogami sanitarnymi Ministerstwa Zdrowia, są one niemożliwe do realizacji. Za likwidacją przemawia również liczba pacjentów, która za rok 2004 wynosiła 44 osoby a w 2005 0. Problem został poruszony na posiedzeniu Rady Społecznej , która jest organem opiniodawczym – opinia jest pozytywna. Rada Społeczna ma kompetencje do zmian w Statucie ale Rada Miejska musi je zatwierdzić.. Przedstawiony schemat organizacyjny obrazuje stan na dzień dzisiejszy.
Głosowanie
11 głosów – za
1 głos – przeciw
2 głosy – wstrzymujące się                       uchwała Nr III/30/2005
Ad.11
Pan Przewodniczący
- odczytał uchwałę w sprawie zmian w Statucie MGOZ w Sędziszowie.
Głosowanie
14 głosów – za                                      uchwała Nr III/31/2005
Ad.12
Kierownik MGOZ
- podziękowała za podjęcie uchwał w sprawach MGOZ.
Pani Skarbnik
- przedstawiła uchwałę w sprawie zmian w budżecie na 2005 rok – dotyczy przeniesień środków .
głosowanie
14 głosów –za                                      uchwała Nr III/32/2005
- uchwała w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2005, mamy w budżecie środki na zabezpieczenie spłaty kredytu prze gminę Jędrzejów, Rada przegłosowała że te uwalniające się środki będą przeznaczone na drogi . Uwolniła się kwota 77.500zł  w związku z tym przygotowaliśmy uchwałę. Z tej kwoty decyzją Rady 29.209 zł zostało przeznaczone dla Mstyczowa i Łowinii  w związku ze złożonymi wnioskami do PAOW, pozostała kwota 48.291zł zostaje przeznaczona na drogi.
Głosowanie
14 głosów – za                                   uchwała Nr III/33/2005
- uchwała w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2005, po otrzymaniu pozytywnej opinii Komisji Budżetowej zwiększyliśmy dotację dla ZUK o 25.000zł. Burmistrz korzystając ze swoich kompetencji dokonał korekty budżetu Zarządzeniem Nr 15.
Nasz uchwała poprawia załącznik Nr 5 do uchwały budżetowej.
Głosowanie
14 głosów – za                             uchwała Nr III/34/2005
Ad.13
Pani Sekretarz
- zmiany dotyczą uchwał w sprawie ustalenia wysokości prowizji i wyboru sołtysa w Swaryszowie. Uwagi RIO dotyczą publikacji tych uchwał. Przygotowując uchwały na poprzednią sesję uznałam, że nie są one aktami prawa miejscowego bo dopiero na podstawie uchwał nawiązuje się umowy z inkasentami i zapisaliśmy że podlegają ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.
RIO uważa, że wszystkie uchwały dotyczące podatków muszą być ogłaszane w Dz. Urz. Województwa Świętokrzyskiego, dlatego uchylamy poprzednie i podejmujemy nowe ze zmianą w zakresie publikacji. Nie rodzi to zmian bo uchwała dotyczy roku podatkowego.
Pan Przewodniczący
- poddał pod głosowanie uchwałę zmieniającą uchwałę własną Nr I/8/2003 z dnia        20 lutego 2003 roku.
Głosowanie
14 głosów – za                                   uchwała Nr III/35/2005
Ad.14
Pan Przewodniczący
- odczytał uchwałę w sprawie określenia wynagrodzenia za inkaso łącznego zobowiązania pieniężnego.
Głosowanie
14 głosów – za                                  uchwała Nr III/36/2005
Ad.15
Pani Sekretarz
- przedstawiła sprawozdanie z realizacji Programu Współpracy Gminy Sędziszów z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w roku 2004. Współpraca dotyczyła 2 podmiotów:
1. Klub „Unia”
2. MGOPS
Ad.16
Pan Przewodniczący
- odczytał pismo Pani Danuty Krzelowskiej o zmianę uchwały Nr III/43/2003 w sprawie ustalenia zasad sprzedaży napojów alkoholowych oraz o podjęcie uchwały, która zobowiąże do pobierania podatków od działalności tylko od obiektów i terenów, na których jest działalność gospodarcza.. Poprosił o przepracowanie tematu na Komisjach i przedstawienie stanowiska.
Ad.17
Przewodniczący zamknął obrady sesji Rady Miejskiej w Sędziszowie.

                                           Na tym protokół zakończono

powrot
Podmiot publikującyUrząd Miejski Sędziszów
WytworzyłAdmin Administrator - Administrator2007-02-22
Publikujący -
Urząd Miejski Sędziszów
Urząd Miejski Sędziszów, ul. Dworcowa 20, 28-340 Sędziszów , tel. (041) 381 11 27 , e-mail: krzysztof@sedziszow.pl
Wygenerowano: 29 kwietnia 2024r. 08:20:14
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.