URZĄD MIEJSKI SĘDZISZÓW
bip.gov.pl
eBIP :: Rejestr zmian :: Wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie opóżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych

wyszukiwarka zaawansowana

Wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie opóżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych

Podstawa prawna: art. 7, art. 8 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach /Dz. U.2005 r Nr 236 poz. 2008/ oraz § 2 pkt 1 - 6, załącznika do uchwały Nr XXXIII/319/2009 Rady Miejskiej w Sędziszowie z dnia 30 lipca 2009 roku  w sprawie wymagań jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie gminy Sędziszów.

Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych z terenu Gminy Sędziszów powinien spełniać następujące warunki:

1. w zakresie otrzymania zezwolenia złoży wniosek, który spełnia wymogi określone w art. 8 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (j.t. Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 z późn. zm.) oraz załączyć do wniosku następujące dokumenty:

a) stwierdzające, że wnioskujący jest przedsiębiorcą w rozumieniu art. 4, art. 14 ust. 5, art. 75 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. Nr 173, poz.1807 z późn. zm),

b) potwierdzające brak zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne,

c) stwierdzające niekaralność za przestępstwa wymienione w Rozdziale XXXVI Kodeksu karnego,

d) potwierdzenie dysponowaniem pojazdami uwzględnionymi we wniosku (np. kserokopie dowodów rejestracyjnych, umowy leasingu, dzierżawy),

e) aktualne badania techniczne pojazdów,

f) potwierdzające możliwości korzystania z nieruchomości wykorzystywanej jako baza transportowa (np. kserokopia aktu własności, dzierżawy, użytkowania wieczystego),

g) zapewniające gotowość odbioru nieczystości ciekłych przez Oczyszczalnię Ścieków w Sędziszowie należącą do Zakładu Usług Komunalnych w Sędziszowie.

2. w zakresie dysponowania pojazdami:

a) pojazdy użyte do realizacji usług muszą być sprawne technicznie, estetyczne, oznakowane w sposób trwały poprzez podanie: nazwy, adresu oraz telefonu firmy,

b) konstrukcja pojazdów i zastosowane zabezpieczenia powinny skutecznie uniemożliwiać przedostawanie się nieczystości płynnych na zewnątrz,

c) pojazdy będą spełniały wymagania wynikające z rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz.U. Nr 193, poz.1617 z późn. zm),

3. w zakresie wyposażenia bazy:

nieruchomość przeznaczona pod bazę transportową będzie:

• posiadała wyznaczone miejsca do parkowania pojazdów,

• zabezpieczona przed dostępem osób postronnych,

• spełniała wymagania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, przeciwpożarowe, sanitarne oraz budowlane,

4. w zakresie umowy o świadczenie usług:

a) przedsiębiorca zawrze umowę z każdym właścicielem nieruchomości,

b) umowa powinna zawierać informację o posiadaniu decyzji zezwalającej naprowadzenie działalności wraz z przywołaniem jej znaku, daty wydania oraz okresu obowiązywania,

c) przedsiębiorca zapewni realizację usługi na każde zlecenie właścicieli nieruchomości, z którymi zawarta została umowa, nie później niż w ciągu dwóch dni od daty zlecenia,

d) przedsiębiorca będzie wystawiał właścicielom nieruchomości dowody wykonania usługi z określeniem: imienia i nazwiska zleceniodawcy, adresu pod którym zrealizowano usługę, daty i ilości odebranych nieczystości ciekłych,

5. w zakresie wymagań sanitarnych i ochrony środowiska:

a) pojazdy do opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości płynnych powinny być poddawane systematycznemu myciu i dezynfekcji.

Częstotliwość i zakres ww. zabiegów powinny zapewniać świadczenie usług w sposób zabezpieczający przed ewentualnymi uciążliwościami i zanieczyszczeniem środowiska,

b) przedsiębiorca wyposaży pracowników w stosowne środki i odzież ochrony osobistej.

6. w zakresie udostępniania ewidencji umów i dowodów świadczenia usług przedsiębiorca zobowiązany jest do:

a) prowadzenia ewidencję zawartych umów, która winna zawierać adres właściciela nieruchomości, harmonogram wywozu, nr umowy

b) udostępnienia ewidencji umów i dowodów świadczenia usług oraz umożliwienia przeprowadzenia kontroli z zakresu prowadzonej działalności objętej wydanym

zezwoleniem pracownikom Urzędu Miejskiego w Sędziszowie posiadającym imienne upoważnienia Burmistrza Sędziszowa,

c) sporządzania i przekazywania Burmistrzowi Sędziszowa zgodnie z art. 9a ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie w terminie do 15 dnia po upływie każdego miesiąca wykazu właścicieli, z którymi w poprzednim miesiącu zawarł umowy na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości płynnych oraz wykazu właścicieli nieruchomości, z którymi w poprzednim miesiącu umowy uległy rozwiązaniu (powinny one zawierać: imię i nazwisko lub nazwę oraz adres właściciela nieruchomości oraz adres nieruchomości),

d) sporządzania i przekazywania Burmistrzowi Sędziszowa zgodnie z art. 9a ust.2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w terminie do końca pierwszego kwartału za poprzedni rok kalendarzowy informacji dotyczącej ilości i rodzaju nieczystości ciekłych z terenu miasta i gminy Sędziszów,

e) nie przekraczania górnej stawki opłaty za wykonaną usługę przyjętą przez Radę

Miejską w Sędziszowie na dany rok.

Wszystkie załączone dokumenty (ksero) winny być potwierdzone „za zgodność z oryginałem”.

Miejsce składania dokumentów: Sekretariat UM ul. Dworcowa 20 pok. Nr 1

Opłaty: Opłata skarbowa w wysokości 107 zł zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. (Dz. U. nr 225/2006, poz. 1635).

Opłatę należy wpłacić na konto: 07 1240 4995 1111 0000 5551 3962 lub w Kasie UM pok.  Nr 9,  parter

Termin załatwienia sprawy: Do 30 dni

Forma załatwienia sprawy: Decyzja

Tryb odwoławczy:  Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem Burmistrza Sędziszowa w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji Stronie.

Uwagi

Prowadzący: Wydział Rolnictwa, Gospodarki Gruntami, Ochrony Środowiska, Działalności Gospodarczej, Gospodarki Komunalnej i Lokalowej pok. 25 II p. tel. (041) 38-11-129, w. 53




Rejestr zmian

Modyfikował/a: Podinspektor
Data: 2010-03-18 10:16:17

Urząd Miejski Sędziszów
Urząd Miejski Sędziszów, ul. Dworcowa 20, 28-340 Sędziszów , tel. (041) 381 11 27 , e-mail: krzysztof@sedziszow.pl
Wygenerowano: 27 kwietnia 2024r. 15:03:14
[ X ]
Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.